Článek
„Slyšel jsem, že jsem byl nominovaný, takže jsem se přišel podívat. Dokonce jsem se na to stylově oblékl. Ale akademie rozhodla a správně. Vladimír Dlouhý si tu sošku za svůj výkon zasloužil,“ svěřil se se svými pocity Kaiser, který se po svém nuceném odchodu z divadla Ungelt usadil v Divadle U Hasičů. Tam se předvedl jako režisér a vypravěč mnohými nepochopeného představení Jaroslava.
„Předeslal jsem, že to nemá ani začátek ani konec. Dokonce jsem četl článek od redaktora, který představení ani neviděl. Myslím si, že je zázrak, že jsme tam byli do čtvrt na jedenáct. Říkal jsem, aby lidi odešli, kdy budou chtít. Na druhou stranu je zase klika, že ten večer skončil. Mohl taky trvat týden nebo měsíc,“ myslí si slavný bouřlivák.
A Divadlo U Hasičů je již několikátým divadlem, kam se herec musel kvůli svým alkoholovým eskapádám uchýlit. On ale tvrdí, že jen rád mění prostředí.
„V Ungeltu spolupráce prostě skončila, takže teď budu hrát jinde. Stejně jsem tam už hrál dlouho, takže bylo načase změnit štaci. Ten prostor jsem si vyzkoušel a všude, kde jsem byl, jsem nějaký rok zůstal a šel zase jinam,“ vysvětloval herec, který se nestěhoval poprvé.
Už v roce 1994 musela spolupráci s Kaiserem přerušit také pražská Ypsilonka. Na této kdysi své mateřské scéně tehdy vystupoval v pěti inscenacích. Její šéf Jan Schmid za důvod označil opakující se hercovy absence na představeních.
Kaiser se kvůli problémům s alkoholem vytratil z pražského divadelního života už závěrem sezony 2003/2004. Zrušil závazky v Divadle Bez zábradlí, kde účinkoval v Kishonově komedii Byl to pták!, v Örkényho hře Rodina Tótů a také v Gogolových Hráčích. Kvůli alkoholismu skončil i s inscenací Koza aneb Kdo je Sylvie?, kterou uvádělo Divadlo Na zábradlí.
Nyní je ale podle jeho slov všem starým dnům konec. Už se skleničky prý ani nedotkne.
„Víte, já už mám strach pít i vodu, natož alkohol. Takže takhle to se mnou je,“ ukončil herec, který by rád rozjel projekt s Jiřím Lábusem. Tvrdí ale, že o jejich humor už není zájem, protože producenti chtějí jen rychlé a laciné projekty bez nápadu.