Článek
Základem parfému jsou vonné esence irisu, fíkových listů, konopí, bílého mošusu a kůže. Hohmannová ho vytvářela s pomocí curyšského parfémáře Andrease Wilhelma. Prvních 600 lahviček parfému dostali příznačně zaměstnanci finančního úřadu v německém Karlsruhe, kteří o vůni peněz vědí svoje.
Pro další zájemce je parfém ke koupi na webové stránce uměleckého projektu, a to za cenu 60 eur (asi 1500 korun).
Chtěli byste vonět jako nové auto? Můžete
Hohmannová se svým projektem zvítězila v soutěži, kterou vypsal samotný úřad. Inspirovala se přitom tím, že na místě novostavby úřadu dříve stávalo sídlo parfémářské firmy F. Wolff und Sohn. Peníze i vůně jsou navíc podle ní substance, které jsou si v lecčems podobné.
„Jsou nehmatatelné a mají zčásti symbolickou a unikavou povahu,“ domnívá se autorka. „Peníze i parfém fungují na úrovni vztahů a mohou je měnit,“ doplnila.