Hlavní obsah

Konej dobro, vrátí se ti to. Třeba za 30 let, dojímá reklama

Novinky, jky

Thajská telekomunikační společnost TrueMove přišla s ojedinělým klipem, který dojme a přiměje člověka se zamyslet. A když řekneme dojme, nemyslíme tím přeslazená hollywoodská klišé, která se vám v životě nestanou. Řeč je o jednání, jehož následky sice někdy nevidíte hned, ale mohou vás dohnat třeba i o několik desetiletí později. To ukazuje i nová thajská reklama.

Reklama, která vás chytne za srdce

Článek

Tříminutové video od telefonní společnosti TrueMove začíná záběrem na malého hocha, kterého chytí majitelka lékárny při krádeži léků pro svou nemocnou matku. Majitel pouličního občerstvení pracující přes ulici se chlapce zastane, zaplatí lékárnici za léky a chlapci ještě přidá zeleninovou polévku. Ten následně beze slova poděkování uteče.

Klip poté skočí 30 let kupředu, kdy majitel občerstvení společně se svou dcerou stále vede rodinný podnik. Ke zděšení své dcery však náhle zkolabuje. V nemocnici je pak záběr na muže ležícího v bezvědomí a dceru nacházející se ve svízelné situaci. Účet za lékařské zákroky je totiž 792 000 thajských bahtů, tedy něco přes 480 tisíc korun, což je pro rodinu likvidační suma.

Dcera se tak v zoufalosti rozhodne prodat dům, aby pokryla náklady na lékařskou péči o svého otce. Další scéna ukazuje, jak se probouzí vedle svého otce v nemocnici a vedle hlavy nachází obálku s upravenými léčebnými výlohami. Tentokrát je však u všech položek cena nula bahtů.

V poznámce se žena dozví, že náklady na léčbu byly uhrazeny před 30 lety třemi baleními léků a jednou zeleninovou polévkou. Doktor, který zachránil jejímu otci život, byl totiž tentýž chlapec, kterému on pomohl, když ukradl léky z lékárny.

Ač není příliš jasné, jak tato thajská reklama souvisí s úlohou poskytovatele telefonických služeb, video se setkalo s velmi pozitivními ohlasy z celého světa.

Související témata:

Výběr článků

Načítám