Článek
Reklama je velice prostá. Žena připomínající německou kancléřku odpočívá s rukama v klíně v ušáku. Nad ním je pak nápis „Home at last“, tedy „konečně doma“, který IKEA využívá v aktuální kampani.
Nábytkářský gigant tím naráží na rekordně dlouhé působení Merkelové v čele německé spolkové vlády, během kterého zažila tři velké krize (ekonomickou, migrantskou a pandemickou), zároveň byla respektována jako faktická lídryně EU, jež si svou pověst krizové manažerky vydobyla zejména schopností hledat kompromisy.
„Kannst du mir bitte mal das Opernglas reichen, will doch mal sehen, ob der Olaf schon fleißig ist.“ #IKEA pic.twitter.com/p2K5P7H6n0
— IKEA_Deutschland (@IKEA_Presse) December 8, 2021
V twitterovém příspěvku pak oficiální účet řetězce ještě přidal citát: „Můžeš mi, prosím, podat operní kukátko? Chci se podívat, jestli už se Olaf činí.“ To je pochopitelně narážka na nástupce Merkelové, Olafa Scholze.
Merkelová se za svitu ohňů a zpěvu armády rozloučila s funkcí
Angela Merkelová se rozloučila s funkcí minulý čtvrtek, kdy pro ni německá armáda připravila slavnostní ceremonii zvanou Velké čepobití. Vojenská kapela jí mimo jiné zahrála hit punkové východoněmecké zpěvačky Niny Hagen.