Článek
Ludovicu Franceschetovi je 45 let a jako popelář pracuje poslední čtyři roky. První video zveřejnil na jaře a jeho samotného překvapilo, když mělo 34 000 zhlédnutí, řekl v rozhovoru se stanicí France Info. Začal poté točit videa častěji, aby přispěl k ochraně planety a později také aby propagoval povolání popeláře.
Když dnes pracuje v ulicích Paříže, je na denním pořádku, že ho někdo pozná a dá se s ním do řeči. "Každý sledující na TikToku je pro mě jeden mladý člověk, který se něco dozvěděl o životním prostředí," vysvětluje Franceschet v reportáži France Info. Jeho účet dnes sleduje přes 59 000 uživatelů TikToku a některá videa mají desetitisíce zhlédnutí.
V osmi letech se stal profesionálním hráčem. Rovnou dostal 700 000 korun
Kvůli epidemii koronaviru jsou ve Francii zavřené restaurace, a tak se Francouzi ještě častěji než dřív stravují přímo v ulicích. Pro Ludovica to znamená jediné - více odpadků k uklízení a také více videí. Často na nich ukazuje, jak místo vypadalo, když přišel, a jak po jeho úklidu.
Jako metař a popelář pro francouzské hlavní město si Franceschet měsíčně vydělá asi 1500 eur (39 500 korun) čistého, minimální čistá mzda ve Francii je 1230,61 eura (32 404 korun).
Nedopalky od cigaret na zahradě svých rodičů a odhozené papírové sáčky prý sbíral už jako malý chlapec. V dospělosti pracoval jako pečovatel pro pacienty s rakovinou a autisty. Svou současnou práci považuje za poslání, protože jeho "sen je jednoduchý: mít čistou planetu," píše Reuters.
TikToku roste konkurence v Hongkongu. A investoři šílí
Jak funguje TikTok
TikTok je nejpopulárnější především mezi mladistvými, kteří jej podle některých statistik používají již častěji než Facebook. Mezi uživateli této čínské sociální sítě nalezneme ale i starší ročníky.
Princip této online služby je velmi jednoduchý, staví na velmi krátkých videích, která se přehrávají postupně za sebou. Je to stejné, jako kdybyste si prohlíželi příspěvky na Facebooku a obrazovka se rolovala sama na další a další posty.
Místo textu ale na TikToku hrají prim videa, krátké nahrávky s délkou od tří do 60 sekund. A právě takto krátká délka je podle všeho receptem na úspěch, neboť v USA dokonce již čínská sociální síť překonala i Snapchat a Instagram.
Nejprve bylo možné nahrávat videa o délce pouze 15 sekund, později bylo umožněno publikovat až tříminutové klipy. Nyní může videoobsah dosahovat délky až deset minut.
Přestože prim hrají stále krátká videa, řada uživatelů je schopna trávit na TikToku i několik hodin denně.