Hlavní obsah

Hra na oliheň už probíhá i ve skutečnosti, seriál mezitím překonal rekord

Popularita jihokorejského seriálu Squid Game (Hra na oliheň) neustále roste. Ve Spojených arabských emirátech se proto rozhodli, že lidem umožní zahrát si hru i ve skutečnosti. Na rozdíl od seriálu ale nikdo nezemře, tvrdí organizátoři.

Foto: Profimedia.cz

Hra na oliheň (2021)

Článek

Seriálový trhák Squid Game se dá bezesporu označit za fenomén posledních týdnů. Jihokorejský seriál se stal v tomto týdnu oficiálně nejsledovanějším pořadem, jaký kdy byl na Netflixu odvysílán. Zatímco dosavadního rekordmana, seriál Bridgertonovi, si pustilo 82 milionů domácností, na Squid Game se dívalo nejméně 111 milionů domácností. Není proto divu, že lidé touží po možnosti zahrát si obdobnou hru i ve skutečnosti.

Vzhledem k tomu, že seriálová zápletka spočívá v několika dětských hrách, které pro poražené končí smrtí, není úplně snadné vytvořit podobnou atmosféru i ve skutečném světě. Jihokorejské kulturní centrum ve Spojených arabských emirátech se o to přesto pokouší.

Trailer Squid Game (2021)Video: Netflix

Skutečné hry se účastní dva týmy po 15 lidech, přítomní jsou i tajemní pořadatelé v typicky červených oblecích a masce. Jak ale pořadatelé jedním dechem dodávají, na rozdíl od seriálové fikce nejsou „rozhodčí” ozbrojení a nikdo z poražených není usmrcen.

Krvavý seriál útočí na rekord, tisíce lidí chtějí hrát o přežití i ve skutečnosti

Koktejl

Popularita seriálu ale přináší i jisté problémy mezi dětmi. Například na základní škole v anglickém Ilfordu muselo dokonce vedení školy poslat rodičům znepokojující dopis. Děti si totiž na hřišti hrají „na oliheň” a následně napodobují i popravu poražených. „Vznikají nám tady skutečné konflikty mezi skupinkami dětí, které seriál znají,” dozvěděli se rodiče z dopisu.

Na britských silnicích někteří řidiči fotili značky, které vypadají jako symboly ze seriálu. Úřady ale oznámily, že značky řidiče na místo konání hry nedovedou.

V minulých týdnech dokonce tisíce lidí telefonovaly jistému jihokorejskému podnikateli, který má shodou okolností stejné číslo, jaké je uvedeno na vizitce, kterou jeden z hlavních hrdinů seriálu v metru dostane. Řada lidí se okamžitě chtěla fiktivní hry zúčastnit.

Anketa

Viděli jste Hru na oliheň?
Ano a líbilo se mi to
53,1 %
Ano, ale nezaujalo mě to
8,1 %
Ne, ale chystám se
11,7 %
Ne a nemám to v plánu
27,1 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 26699 čtenářů.
Související témata:

Výběr článků

Načítám