Článek
Původně byla postavička tučňáka Pengsoo zaměřená na dětské publikum, konkrétně na věkovou skupinu kolem deseti let. Tolik je podle jejích tvůrců i samotnému tučňákovi.
Osobností roku časopisu Time je Greta Thunbergová
Drzý a po slávě toužící Pengsoo si nakonec svým chraplavým hlasem podmanil úplně jinou skupinu, jihokorejské mileniály. A to takovým způsobem, že byl v Jižní Koreji zvolen osobností roku. Přičemž v hlasování porazil i třeba mimořádně populární popovou skupinu BTS, známou též pod názvem Bangtan Boys.
Zobrazit příspěvek na InstagramuPříspěvek sdílený 펭수 (@giantpengsoo), Zář 23, 2019 v 8:42 PDT
Více jak dvoumetrový tučňák má na YouTube přes 1,2 miliónu odběratelů, bývá častým hostem televizních talk show a v jedné z nich se dokonce i setkal s jihokorejským ministrem zahraničí.
Chová se ke všem stejně a říká věci tak, jak je cítí
Za tučňákovou popularitou stojí mix dětské nevinnosti a naprosté neúcty k jakýmkoliv pravidlům a autoritám. V duších mileniálů navíc rezonuje jeho nezastíraná touha po uznání a popularitě.
„Je vyjádřením toho, jak se dnešní dvaceti a třicetiletí lidé cítí, zejména ti, kteří pracují v kancelářích,“ uvedl pro BBC Ha In-Whan, analytik ze společnosti Meritz Securities se sídlem v Soulu.
Starosta nechal vysypat tunu odpadků na pláž, aby měli dobrovolníci co uklízet
Podle něj má postavička díky tomu značnou tržní hodnotu, protože mileniálové představují daleko zajímavější kupní sílu, než by představovaly desetileté děti.
„Pengsoo se chová ke všem stejně a říká věci tak, jak je cítí. Ať už je jeho protějškem zákonodárce, úspěšný podnikatel nebo slavná celebrita,“ shrnul důvody, proč si tučňáka zamiloval, jeho 31letý fanoušek, který se živí v Soulu jako inženýr.