Článek
Původně byla postavička tučňáka Pengsoo zaměřená na dětské publikum, konkrétně na věkovou skupinu kolem deseti let. Tolik je podle jejích tvůrců i samotnému tučňákovi.
Osobností roku časopisu Time je Greta Thunbergová
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_F_J/v030TL.jpeg?fl=cro,0,132,1280,720%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Drzý a po slávě toužící Pengsoo si nakonec svým chraplavým hlasem podmanil úplně jinou skupinu, jihokorejské mileniály. A to takovým způsobem, že byl v Jižní Koreji zvolen osobností roku. Přičemž v hlasování porazil i třeba mimořádně populární popovou skupinu BTS, známou též pod názvem Bangtan Boys.
Zobrazit příspěvek na InstagramuPříspěvek sdílený 펭수 (@giantpengsoo), Zář 23, 2019 v 8:42 PDT
Více jak dvoumetrový tučňák má na YouTube přes 1,2 miliónu odběratelů, bývá častým hostem televizních talk show a v jedné z nich se dokonce i setkal s jihokorejským ministrem zahraničí.
Chová se ke všem stejně a říká věci tak, jak je cítí
Za tučňákovou popularitou stojí mix dětské nevinnosti a naprosté neúcty k jakýmkoliv pravidlům a autoritám. V duších mileniálů navíc rezonuje jeho nezastíraná touha po uznání a popularitě.
„Je vyjádřením toho, jak se dnešní dvaceti a třicetiletí lidé cítí, zejména ti, kteří pracují v kancelářích,“ uvedl pro BBC Ha In-Whan, analytik ze společnosti Meritz Securities se sídlem v Soulu.
Starosta nechal vysypat tunu odpadků na pláž, aby měli dobrovolníci co uklízet
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_F_J/bk5HPX.jpeg?fl=cro,0,1,856,481%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Podle něj má postavička díky tomu značnou tržní hodnotu, protože mileniálové představují daleko zajímavější kupní sílu, než by představovaly desetileté děti.
„Pengsoo se chová ke všem stejně a říká věci tak, jak je cítí. Ať už je jeho protějškem zákonodárce, úspěšný podnikatel nebo slavná celebrita,“ shrnul důvody, proč si tučňáka zamiloval, jeho 31letý fanoušek, který se živí v Soulu jako inženýr.