Článek
„Naše konference je určena pro začínající podnikatele, firmy a vlastně každého, koho zajímá marketing, podnikání, startupy (začínající firmy), příběhy úspěšných podnikatelů a zajímavých osobností,“ představil akci Michal Kukučka, její hlavní organizátor.
Právní rady
Novinkou letošního ročníku konference bude v angličtině vedený workshop o budování značky s Paulem Skahem, který má za sebou tvorbu strategií pro firmy jako Orange či HBO. Organizátoři připravili i workshop s Jakubem Dohnalem z advokátní kanceláře Dohnal Pertot Slanina, který přiblíží úskalí podnikání a nabídne praktické rady z právního pohledu.
Jak začal od píky, jak překonal počáteční neúspěchy a kam až to dotáhl? O tom bude povídat Jan Vlachynský, spolumajitel populárních brněnských podniků Bar, který neexistuje, Super Panda Circus a 4pokoje.
O svou zkušenost se podělí i Radek Hudák, marketingový manažer ve Slevomatu, který má zodpovědnost za kampaně s miliónovými měsíčními rozpočty. Na konferenci vystoupí také Jakub Tížek, zakladatel internetové společnosti FairList a dotační společnosti James Grant, který investuje většinu své energie do podpory začínajících podnikatelů.
Pokud se říká, že začátky jsou vždy nejtěžší, tak v podnikání to platí dvojnásob. Konference proto představí vítěze soutěže Podnikavá hlava, kterou rovněž pořádá UP.
„Vítězný soutěžní nápad cestovního filtru odprezentuje Radek Oborný z firmy FLO-BRO,“ upřesnil Kukučka.
Osmnáctiletá podnikatelka
Jak prorazit za hranicemi České republiky, proč nasát zahraniční atmosféru a vydat se do světa se svým originálním produktem? Na tyto otázky se zaměří teprve osmnáctiletá Lucy Štruncová, která ve své firmě LC Tools vyrábí kvalitní nástroje s polymery.
„Lucy je tím správným příkladem, proč se nebát podnikání zkusit i v mladém věku,“ uvedl Kukučka.
Inspiraci z netradiční cesty za hranice pak v Olomouci představí Marek Aldorf z pražského podnikatelského inkubátoru ESA BIC, který se zaměřuje na rozvoj technologicky progresivních startupů s vesmírnými technologiemi.
Kromě Marcela Gecova, který podniká s architektonickým ateliérem Delicode, vystoupí na konferenci dále Jiří Doležal a Jan Emler. Ti přijedou s příběhem motivačního diáře Doller, na jehož rozjezd získali peníze pomocí crowdfundingové kampaně. Crowdfunding je způsob financování, při kterém mnoho jednotlivců přispívá menším obnosem k cílové částce.
Konference se uskuteční na Právnické fakultě UP za finanční podpory Komerční banky a společnosti Busyman. Partnery jsou Olomoucký kraj, Okresní hospodářská komora Olomouc a Agentura pro podporu podnikání a investic CzechInvest.