Článek
Nejméně přihlášek od uchazečů přichází v prosinci, nejvíce v dubnu a poté v lednu a únoru. Z hlediska poptávky firem je nejvytíženější období od září do listopadu, nejnižší vždy na přelomu roku.
Zvýšení nákladů na získání zaměstnance
Otevřených pozic bylo v roce 2015 nejméně v lednu, v roce 2016 v červenci, přičemž růst mezi těmito dvěma měsíci byl téměř dvojnásobný.
Zatímco v roce 2015 připadlo na 100 nabídek v průměru 135 přihlášek, v roce 2016 bylo na 100 nabídek registrováno jen 53 přihlášek. Náklady na získání jednoho kandidáta tím pádem výrazně rostou.
Přizpůsobení náboru
Pokud tak již neučinili, měli by zaměstnavatelé na situaci reagovat změnou formy náboru.
„Nábory se však liší obor od oboru. Například IT experty by měli zaměstnavatelé aktivně vyhledávat přes sociální média a zároveň se zaměřit na spolupráci s univerzitami, dělnické pozice lákat prostřednictvím dnů otevřených dveří, představením kvalitního pracovního prostředí a zajímavých benefitů,“ radí Jitka Součková, marketingová manažerka Grafton Recruitment.
Stejně tak musí firmy přehodnotit úroveň mezd a nefinančních benefitů. Meziročně došlo k nárůstu mezd o 4,5 procenta. Stále je to však málo. Pro rok 2017 se očekává další zhruba pětiprocentní růst.
Z hlediska benefitů nejde ani tak o navyšování jejich hodnoty, spíše o přesnější cílení. Prosincový průzkum personální agentury Wincott People realizovaný prostřednictvím IPSOS Instant Research ukázal, že více než materiálních benefitů si Češi váží možnosti ovlivňovat svůj volný čas a nalézt rovnováhu mezi pracovním a osobním životem. [celá zpráva]