Článek
Nicméně jak ukázal nedávný průzkum Workmonitor společnosti Randstad, digitalizace zdaleka není vítána s takovým nadšením, jak by se dalo očekávat. Devadesát procent českých zaměstnanců upřednostňuje osobní kontakt jako nejlepší formu komunikace a větší interakce s kolegy jim v pracovním prostředí vyloženě chybí. Více než polovině dotázaných (52 %) se navíc nedostává potřebných znalostí, aby dokázali veškeré dostupné technologie plně využívat.
Podstatou komunikace je pochopení
„Moderní technologie jsou důležitou součástí našich životů a jejich vliv se bude zvětšovat, ať už chceme, nebo ne. Umožňují nám jednat rychleji, efektivněji i přesněji, ale je vždy nutné mít na paměti, že pravá podstata komunikace a spolupráce spočívá v interakci, vnímání a pochopení. Osobní kontakt by se z pracovního prostředí nikdy neměl vytratit, protože je tím, co ho doopravdy utváří,“ říká ředitelka společnosti Randstad Hana Púllová.
Když si nerozumíme s technikou
Problémem pro mnohé zaměstnance ovšem není jen nedostatek osobního kontaktu, ale také nedostatek technických informací a znalostí. V průzkumu Randstad Workmonitor se 52 % dotázaných pracovníků svěřilo, že by potřebovali další školení, aby s technickým vývojem dokázali udržet krok a mohli to, co nabízí, opravdu dobře využít ve svůj prospěch.
Investovat do vzdělání
„Výsledky našeho průzkumu přinášejí důležitou informaci i všem zaměstnavatelům. Nestačí pouze poskytnout lidem ty nejmodernější prostředky, je zároveň nutné ujistit se, zda je doopravdy dokážou správně využívat. Investice nejen do technologií, ale hlavně do technického vzdělávání zaměstnanců by měla být součástí politiky každé firmy, která chce jít s dobou, nebo ještě lépe, trochu ji předběhnout,“ komentuje výsledky průzkumu Hana Púllová.