Článek
Společnost Nike o rozhodnutí prostřednictvím aplikace Nike Run Club informovala její čínské uživatele a poděkovala jim za podporu. "Díky za každý běh s námi," uvedla firma. "Se smutkem oznamujeme, že aplikace na vašem trhu od 8. července ukončí provoz," dodala.
Nezdůvodnila, proč se k tomuto kroku rozhodla. Mluvčí podniku nicméně sdělil agentuře Reuters, že firma v budoucnosti hodlá připravit pro čínské běžce "vylepšené a lokalizované řešení".
Dopady regulace. Čínští technologičtí giganti zruší letos desítky tisíc míst
Pomocí aplikace Nike Run Club mohou uživatelé sledovat své běžecké výkony a vyzývat přátele k soutěžení. V Číně má aplikace více než osm milionů uživatelů.
Své služby v Číně v posledním roce omezila či přerušila řada amerických značek, včetně internetové společnosti Yahoo či internetové profesní sítě LinkedIn. Tento postup firmy zdůvodňují mimo jiné cenzurou či zpřísňujícími se regulačními předpisy.