Článek
„Měli jsme velká očekávání, ale ohlas spotřebitelů je menší, než jsme čekali,“ řekl serveru Pocket-lint.com ředitel marketingu společnosti LG James Choi s tím, že největší problém u telefonů s Windows Phone 7 je v jejich jednoduchosti.
Starší verze mobilních Windows totiž byly určeny spíše pro manažery a nabízely velkou řadu funkcí. Část této klientely podle marketingového ředitele LG kvůli tomu přešla na konkurenční řešení.
Důvěru v nový systém, který se v obchodech objevil loni na podzim, prý LG zatím neztrácí. „Věřím, že existuje početná skupina uživatelů, kteří ještě přijdou sedmičkám na chuť, a to právě kvůli jejich jednoduchosti. Musíme jim ale ukázat všechny přednosti,“ dodal Choi.
Stejnou taktiku přehledného a intuitivního ovládání zvolila před lety počítačová firma Apple, která se svým iPhonem rozpoutala mánii dotykových telefonů.
Zábava na prvním místě
Změna je u nových Windows Mobile patrná již při pohledu na úvodní obrazovku. Tradiční ikony totiž nahradily takzvané živé panely, které zobrazují vždy aktuální informace ze zdrojů, které si uživatel nastaví.
Příkladem živých panelů je obrazovka s oblíbenými přáteli. Na ní se u každého kontaktu kromě uloženého telefonního čísla a emailu zobrazují aktualizace statusů z nejrůznějších sociálních sítí či nově zveřejněné fotografie. Živých panelů je ve Windows Phone 7 celkem šest.
Kromě kontaktů je pomocí nich možné jednoduše přistupovat k obrázkům, hraní her, přehrávání hudby a videa, stahování nových aplikací a dokumentů z kancelářského balíku Microsoft Office.
Multimediální oblast nového operačního systému vychází z prostředí kapesního přehrávače Microsoft Zune. K dispozici je hudba a video uložené v telefonu, na webu i skladby vysílané vzduchem díky přítomnosti FM tuneru.
Nechybí ani funkce pro sdílení informací o oblíbených skladbách s přáteli. Ve výbavě telefonů s Windows Phone 7 nechybí ani webový prohlížeč Internet Explorer, mobilní verze Outlooku nebo aplikace pro pořizování fotografií a videí.
S vlastními mobily Microsoft neuspěl
Loni v dubnu odhalila společnost Microsoft dva nové mobilní telefony, kterými chtěla konkurovat populárnímu iPhonu od Applu. Protože se ale neprodávaly podle očekávání, byl po 48 dnech jejich prodej ukončen.
A to i přesto, že Microsoft za jejich vývoj podle své výroční zprávy zaplatil 240 miliónů dolarů, tedy 4,5 miliardy korun.
„Je to absolutní selhání,“ hodnotil prodej telefonů Kin One a Kin Two analytik Charles S. Golvin z agentury Forrester Research, který neskrýval překvapení nad tím, jak rychle firma celý projekt ukončila. [celá zpráva]