Hlavní obsah

Aktualizace iPhonu vyšla uživatele draho. Operátor lidem peníze vrátí

Novinky, mif

Krušné chvilky si zažili uživatelé iPhonu, kteří si v posledních dvou dnech stáhli novou verzi operačního systému iOS 7. Kvůli skrytým aktivačním SMS zprávám se jim útrata mohla vyšplhat až na tisíce. Chyba se vyskytovala v síti Vodafone, operátor ale na dotaz Novinek uvedl, že peníze lidem vrátí.

Foto: Apple

Operační systém iOS 7

Článek

Stížnosti na stále zvyšující se útratu a snižující se stav kreditu u předplacenek lidé řešili v posledních dvou dnech buď přímo na infolince, nebo prostřednictvím sociálních sítí.

„Už mi tak 15x naskočila hláška cena služby 2,59 Kč a načítá se mi to do útraty. A to jsem nepsala SMS, ani nevolala a jsem na WiFi,“ stěžovala si Kristýna Š. na facebookových stránkách Vodafonu.

„Mám stejný problém a nepomáhá mi ani obnovení síťového nastavení. Již jsem kontaktovala jak výrobce, tak i Vodafone. I přes zablokování veškerých služeb mi účet stále narůstá,“ podělila se o svou zkušenost Heu H. s tím, že kvůli tomuto problému se jí účet navýšil o 500 Kč.

Všem zákazníkům budeme účtovat pouze jednu aktivační SMS.
Adéla Konopková z tiskového oddělení Vodafonu

Podle Vodafonu se technický problém týkal aktivace služeb FaceTime a iMessage. Ve chvíli, kdy je telefon nedokázal aktivovat prostřednictvím internetu, odesílal skrytou SMS. A to i opakovaně, až se původní částka 2,52 Kč za jednu zprávu vyšplhala do astronomických výšin.

„Všem zákazníkům, kteří ve dnech 18. 9. 2013 a 19. 9. 2013 aktualizovali svoje Apple zařízení na iOS7 a odesílali aktivační SMS k aplikacím FaceTime a iMessage, budeme účtovat pouze jednu aktivační SMS, a to i v případě, že těchto SMS bylo kvůli technickým komplikacím odesláno více. Situace byla pravděpodobně způsobena vytížením serverů společnosti Apple v kombinaci s technickým problémem SMS centra společnosti Vodafone - nastavením SMS centra v případě doručování SMS na přetížené číslo příjemce,“ řekla Novinkám Adéla Konopková z tiskového oddělení Vodafonu.

„Pokud zákazník využívá předplacené služby, budeme mu účtovat pouze jednu aktivační SMS, a vyčerpaný kredit za zbývající odeslané aktivační SMS na číslo +44 77 86 20 50 94 mu v průběhu příštího týdne dobijeme zpět. Zákazníkům s tarifními službami a OneNet zákazníkům, kteří mají zúčtovací období k 20. 9. 2013 a ve své faktuře uvidí chybně účtované aktivační SMS, tyto náklady vykompenzujeme v příštím vyúčtování. Všem zákazníkům, kterých se tato situace týkala, se velice omlouváme,“ uzavřela Konopková.

Související témata:

Výběr článků

Načítám