Článek
„Novelizované ustanovení zákona o elektronických komunikacích omezuje maximální délku výpovědní doby, již jsou poskytovatelé služeb elektronických komunikací oprávněni ve svých smluvních podmínkách stanovit, a to na 30 dní. Do účinnosti uvedené změny záleželo pouze na samotných poskytovatelích, jakou délku výpovědní doby do smluv uzavíraných se zákazníky zakotví, neboť zákon je nijak v tomto ohledu neomezoval. Novelou zákona byla délka výpovědní doby sjednocena, což se vztahuje i na smlouvy uzavřené před 2. březnem 2018, od kdy tato povinnost platí,“ uvedl mluvčí ČTÚ Martin Drtina.
Úřad nicméně na základě podnětů dotčených zákazníků zjistil, že ne všichni poskytovatelé akceptovali tuto změnu a přizpůsobili délku výpovědní doby ve svých smluvních podmínkách novému znění zákona.
V případě zjištění nesrovnalostí by uživatelé měli u svého poskytovatele podat reklamaci.
„Konkrétně ČTÚ zjistil, že někteří poskytovatelé vůči svým zákazníkům stále uplatňují takovou výpovědní dobu, jež značně překračuje zákonem vymezenou maximální délku. ČTÚ tuto situaci dále prošetřuje a upozorňuje spotřebitele, aby byli v této otázce obezřetní a pečlivě si kontrolovali smluvní dokumenty, jež jsou jim předkládány,“ podotkl Drtina.
Uživatelé by se podle něj měli v případě zjištění jakýchkoliv nesrovnalostí domáhat u svého poskytovatele dodržování zmiňované zákonné povinnosti, a to nejlépe prostřednictvím reklamace. „Tu je nezbytné uplatnit nejpozději do dvou měsíců od okamžiku, kdy byla vůči spotřebiteli výpovědní doba uplatněna,“ připomněl mluvčí.
„Nevyhoví-li poskytovatel uplatněné reklamaci či nebude-li reklamace vyřízena včas, může spotřebitel do jednoho měsíce od doručení vyřízení reklamace či od okamžiku, kdy měla být dle zákonem stanovené lhůty reklamace vyřízena, podat námitku k ČTÚ. Úřad tímto zároveň žádá všechny dotčené zákazníky, aby jej o zjištěných nesrovnalostech informovali,“ uzavřel Drtina.
Může se vám hodit na Firmy.cz: