Hlavní obsah

Vodafone změnil účtování u předplacenek. Zákazníci zaplatí za každou započatou minutu

Novinky, lez

S příchodem letních prázdnin změnil operátor Vodafone způsob, jakým účtuje provolané minuty u předplacených SIM karet. Přestože tak svou politiku sjednotil s konkurenčními operátory, většina uživatelů z toho radost mít nebude – zaplatí totiž více.

Foto: Milan Malíček, Právo

Ilustrační foto

Článek

„Rozhodli jsme se zjednodušit a zpřehlednit způsob účtování hovorů, účtování hovorů po minutách je také převažujícím způsobem účtování hovorů na trhu,” komentoval chystanou změnu Ondřej Luštinec z tiskového oddělení Vodafone.

A svým způsobem má pravdu, nejmladší tuzemský operátor byl totiž doposud jediným, kdo u předplacenek účtoval hovory po sekundách. Tím se jeho nabídka odlišovala od T-Mobilu a O2, u těchto podniků totiž zaplatí lidí za každou započatou minutu hovoru, jako kdyby ji skutečně provolali.

Patrně není třeba zdůrazňovat, že první zmiňovaná varianta – tedy účtování po sekundách – byla pro uživatele výhodnější. Pokud nyní člověk provolá 2,5 minuty, zaplatí ve skutečnosti 3 minuty. Dříve to bylo ale skutečně jen 150 sekund, tedy 2,5 minuty.

Ceny jednotlivých hovorů jsou závislé na konkrétním zvoleném tarifu. Aktuální ceny napříč celým mobilním trhem v tuzemsku se pohybují okolo 3,50 až 4,90 koruny. Někteří ale nabízejí nejrůznější výhody za dobití kreditu a podobné akce, takže minuta hovoru může být díky tomu i nižší.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám