Článek
Jihokorejský elektronický gigant uživatelům doporučil, aby přístroj co možná nejdříve vypnuli. „Naší absolutní prioritou je bezpečnost našich zákazníků. Proto všechny majitele Galaxy Note 7 důrazně žádáme, aby přestali tato zařízení používat, zálohovali si data a přístroj vypnuli,“ uvedl Ondřej Koubek z českého zastoupení Samsungu.
„Je nám skutečně velice líto, že jsme směrem k našim zákazníkům nedodrželi vysoké standardy, které od značky Samsung očekávají. Všem velice děkujeme za trpělivost a omlouváme se za způsobené nepříjemnosti,“ doplnil Koubek.
Lidé mohou přístroj vrátit, detaily se dozvědí na bezplatné telefonní lince 800 726 786. Samsung jim nabídne místo vadného Notu 7 aktuální vlajkové lodi, tedy buď Galaxy S7, nebo Galaxy S7 Edge.
V obou případech se počítá s vyplacením rozdílové částky ve prospěch zákazníka. Případně mohou lidé požádat o vyplacení plné sumy, na kterou je Note 7 vyšel.
Problémy od samého začátku
Galaxy Note 7 se začal prodávat už na přelomu srpna a září. Téměř okamžitě byl ale prodej ukončen, protože sedmička měla vážné výrobní vady týkající se napevno zabudovaného akumulátoru. Baterie se přehřívaly a v několika desítkách případů dokonce začaly hořet.
Samsung přesto nechtěl sedmičku pohřbít. Měla být totiž hlavním konkurentem pro nové iPhony od Applu, proto začal na pulty obchodů v říjnu dodávat nové modely s vyměněnými akumulátory.
Fotografie modelu Galaxy Note 7 po výbuchu baterie zveřejněné na Twitteru.
Ukázalo se však, že i ty jsou problémové a mohou způsobit požár. Proto se vedení Samsungu rozhodlo ukončit prodej i výrobu a úplně všechny přístroje stáhnout z trhu – nové i staré.
Před používáním chytrého telefonu Galaxy Note 7 varovala i americká Komise pro bezpečnost spotřebních výrobků (CPSC), která pravidelně upozorňuje na nebezpečné výrobky na trhu. Ještě předtím zakázaly používat tento smartphone americké aerolinky. [celá zpráva]