Článek
Společnost Xiaomi, přezdívaná čínský Apple, v meziročním srovnání více než ztrojnásobila prodej na čínském trhu na téměř 15 miliónů smartphonů. Prodej Samsungu v Číně naopak klesl na 13,2 miliónu přístrojů z 15,5 miliónu před rokem, napsala agentura AP.
Xiaomi vznikla teprve před třemi lety a v západních zemích není příliš známá. Výzkumná společnost Strategy Analytics nicméně již minulý týden upozornila, že tato čínská firma díky silné domácí poptávce nahradila jihokorejského rivala LG na pozici pátého největšího prodejce smartphonů na světě.
Zatím však není jasné, zda Xiaomi dokáže zopakovat svůj domácí úspěch i v zahraničí, kam ve druhém čtvrtletí dodala jen asi 100 000 přístrojů. Agentura Reuters uvedla, že firma nyní otevírá prodejny v některých asijských zemích a plánuje expanzi na další trhy, jako jsou Brazílie a Mexiko.
Xiaomi oficiálně v Česku nepůsobí, někteří prodejci však dovážejí přístroje na vlastní pěst. V tuzemských obchodech se však vedle lokalizovaných přístrojů objevují také modely, které nejsou určeny pro tuzemský trh – neobsahují češtinu, případně jim v našich sítích nefunguje rychlý internet. Před nákupem podobných telefonů je vždycky vhodné si obchodníka pořádně „proklepnout“.
Pomoci při výběru může také nákupní rádce Zboží.cz od společnosti Seznam.cz. Návštěvníci na něm kromě nejnižší ceny na internetu naleznou uživatelské recenze, ve kterých se lidé dělí o své zkušenosti s produktem. Často tak upozorňují i na jeho neduhy.