Hlavní obsah

Levné volání nenechalo Čechy chladné. Neomezené tarify používají tři milióny lidí

Na neomezené mobilní tarify za první rok od jejich zavedení přešly přes tři milióny zákazníků z celkem zhruba 14 miliónů aktivních SIM karet. Cenově dostupné paušály přivedly uživatele k masivnímu používání mobilního internetu. Vyplývá to z informací operátorů.

Foto: Ondřej Kořínek, Novinky

Ilustrační foto

Článek

Jako první nabídla v Česku loni v dubnu neomezený tarif Free CZ Telefónica. Za 749 Kč měsíčně při úvazku na dva roky lidé získali neomezené volání a SMS do všech sítí a připojení k internetu s jedním GB dat. Cena takového tarifu přitom předtím činila dvakrát tolik.

Během několika dnů Telefóniku následovala i konkurence, podobná nabídka u Vodafonu vyjde na 699 Kč a na 749 Kč u T-Mobilu. Podle odborníků bylo zavedení tarifů reakcí na vznik virtuálních operátorů i možný vstup čtvrtého provozovatele mobilní sítě.

Neomezené tarify radikálním způsobem proměnily způsob, jakým Češi používají své mobilní telefony.
mluvčí Telefóniky Hany Farghali

"Z našich dat vyplývá, že neomezené tarify radikálním způsobem proměnily způsob, jakým Češi používají své mobilní telefony. Zatímco v březnu 2013, tedy před zavedením tarifů, uskutečnili zákazníci O2 s paušálem odchozí hovory o délce 178 miliónů minut, v březnu 2014 to bylo již 291 miliónů minut," uvedl mluvčí Telefóniky Hany Farghali.

Do začátku roku 2014 na tarify přešel přes milión zákazníků O2. Meziročně sice mírně poklesl počet zákazníků předplacených služeb, úbytek byl ale kompenzovaný jejich častým přechodem na jeden z nových tarifů – Free. Celkově tak Telefónice loni počet klientů vzrostl o 132 000.

Měsíční útrata se snížila

Ještě větší zájem je o neomezené tarify u T-Mobilu, kde je využívá kolem 1,4 miliónu lidí, podle mluvčí Martiny Kemrové potvrdily trend patrný už několik let, a sice pokles útraty za mobilní služby. Ta se u operátora snížila z 362 Kč měsíčně v roce 2012 na 288 Kč loni.

"Tyto tarify volili především dosavadní zákazníci. Největší nárůst zaznamenáváme v oblasti datových služeb, kde byl meziročně téměř o 90 procent," uvedla Kemrová.

Také u Vodafonu se meziroční růst u uživatelů datových služeb pohyboval v desítkách procent a podobné tempo očekává i letos. Zájem o data zároveň zvedl prodej chytrých telefonů. Délka hovorů se pak zvýšila o osm procent. Celkem u operátora na tarify přešlo 550 000 lidí.

Související témata:

Výběr článků

Načítám