Hlavní obsah

Jak přejít k jinému operátorovi a kolik to bude stát?

Novinky, mif

Tématem číslo jedna jsou v současnosti tuzemští mobilní operátoři – především tedy jejich nabídky a možnost rychlejšího přechodu ke konkurenci. Jak to ale vlastně v Česku v současnosti funguje, co se chystá do budoucna a kolik lidé zaplatí za případný přechod ještě před koncem závazku?

Foto: Ondřej Kořínek, Novinky

Ilustrační foto

Článek

1. Jak zrušit službu u operátora

Patrně nejjednodušší je vypovězení smlouvy v pobočce operátora, případně je nastalou situaci možné řešit písemně zasláním žádosti na oficiální adresu poskytovatele služby. Operátora je možné kontaktovat také telefonicky a smlouvu ukončit bez osobní návštěvy i odesílání dopisů.

Kontaktní adresy a přesné informace o tom, co mají žádosti obsahovat, naleznete na stránkách jednotlivých operátorů:

2. Přenesení čísla k jinému operátorovi

Pokud kromě ukončení služby chcete také přenést svoje číslo k jinému operátorovi, je opět možné navštívit pobočku. Pracovník vám v ní vydá číslo výpovědi (ČVOP), které je následně nutné předat svému novému operátorovi.

O ČVOP je možné požádat také na infolince operátora. Toto unikátní číslo, které je k přechodu nezbytné, následně přijde buď formou SMS zprávy, nebo písemně na adresu účastníka.

3. Jak dlouho to trvá

Nejdříve je číslo možné přenést 10 dní od přijetí vaší výpovědi a novému poskytovateli přenos zpravidla zabere čytři pracovní dny. Číslo ČVOP nicméně platí 60 dní, takže je pouze na uživateli, kdy jej novému operátorovi nahlásí. V budoucnu by mělo být možné ukončit smlouvu s mobilním operátorem a převést číslo k jinému do dvou dnů.

4. Kolik to bude stát

Pokud uživatelé ukončují službu ještě před koncem závazku, díky němuž mají výhodnější podmínky, účtuje si operátor smluvní pokutu ve výši 20 % z paušálních plateb, které by klienti zaplatili do konce závazku.

V případě tarifu za 750 Kč, který ukončíme pět měsíců před vypršením smlouvy, bude tedy doplatek 750 Kč. Uživatelé nicméně mají možnost využívat služeb operátorů i bez závazků, to ale vyjde pochopitelně dráž.

V rámci vypořádání služeb je nutné myslet také na případný bonus na telefon či jiné zařízení. Výhodnější cena se totiž váže k závazku na určitou dobu. Pokud lidé tedy smlouvu ukončí předčasně, část slevy jim bude následně naúčtována.

5. Zrušení služby z důvodu smrti a nezvěstnosti

Potřebujete-li službu zrušit nebo převést z důvodu úmrtí či nezvěstnosti, je vždy nutné navštívit pobočku operátora. Potřebovat budete doklad o úmrtí nebo úředně ověřenou kopii rozhodnutí o prohlášení osoby za nezvěstnou. Díky tomu je možné službu zrušit bez pokuty za případné předčasné ukončení závazku.

Může se vám hodit na Firmy.cz:

Výběr článků

Načítám