Článek
Na problémy začali upozorňovat zákazníci operátora zhruba okolo 14:30. Ti se nemohli dovolat, ani přijímat hovory.
Logicky tak problém mohli zaznamenat také uživatelé jiných operátorů, kteří se snažili dovolat na nějaké číslo v síti O2. To se mohlo jevit jako nedostupné, případně mohl telefon hlásit, že vůbec neexistuje.
Chyba byla na straně O2. „U některých zákazníků aktuálně skutečně evidujeme potíže, a to u VoLTE, tedy volání na 4G LTE,“ uvedla okolo 15:30 na dotaz Novinek Pecháčková.
Problém se týkal jen novějších přístrojů
Ta zároveň zdůraznila, že problém se týkal pouze novějších přístrojů. Právě ty totiž k telefonování technologii VoLTE využívají. Co výpadek způsobilo, zástupci O2 zatím neuvedli.
Okolo 16:30 se nicméně podařilo službu opět zprovoznit. „Pokud u některých zákazníků problémy přetrvávají, doporučujeme jim vypnout a zase zapnout jejich chytré telefony,“ poradila Pecháčková. Po restartování by se přístroj měl přihlásit do sítě opět korektně.
„Za způsobené problémy se uživatelům omlouváme,“ uzavřela mluvčí O2.