Článek
V novém XCOM se hráči opět ujímají role komandéra, který musí odvrátit již proběhlou invazi mimozemšťanů. Ti totiž vyhráli nad lidstvem a i přes veškerou propagandu, podle níž je vše v pořádku a lidé z jejich přítomnosti těží, to není úplně pravda.
Hráč, tedy komandér, usedá do velicí pozice odboje proti mimozemšťanům a k tomu nyní disponuje vzdušnou základnou zvanou Avenger. Ta je původně mimozemskou lodí, kterou nyní obstarává doktorka Shenová – dcera Raymonda Shena z předešlého dílu.
Základnu hráč musí opět rozšiřovat o nová oddělení, aby získal nové technologie, mohl rekrutovat více vojáků či navazovat kontakt s dalšími členy odboje v ostatních regionech ve světě. To vše jde ruku v ruce se získáváním předmětů při soubojích s mimozemšťany a jejich podporovateli ze společnosti ADVENT.
Průběh jednotlivých misí je řešen opět tahově. Nejdříve je na tahu hráč a poté umělá inteligence v roli mimozemšťanů. Většinu misí začíná hráč ve skrytém režimu, kdy o něm nepřátelé netuší. To mu dává možnost správně si rozložit jednotlivé vojáky a při útoku co nejvíce zranit nepřítele.
Vojáky si lze nyní pořádně přizpůsobit. Podle jejich hodnosti se jim pak nabízejí různá vylepšení, jako jsou nové účesy, tetování, vzhled zbroje nebo šátky přes obličej. Možností je zde doopravdy mnoho a do války s mimozemšťany se má jít vždy stylově.
S hodností se samozřejmě posouvá specializace jednotlivých členů jednotky. Nově tak někteří vojáci mohou povýšit na hodnost, kde získají meč. Ano, meč! Pokud by si však někdo myslel, že s ním se voják trefí na sto procent, tak je na omylu. I zde může voják minout a přesně v tenhle moment se vyplatí dát si chvíli pauzu.
Co nás nejvíce ale potěšilo, je různorodost prostředí. To už nepůsobí tak recyklovaným dojmem jako v předchozí verzi. Zároveň je i mnohem více zničitelné, a tak není problém připravit protivníky o jejich obranu.
Technické zpracování nevypadá vůbec zle. Ubralo se na stylizaci, kterou měl původní díl, a obzvlášť detailní je prostředí. Nejlépe však opět vypadají mimozemšťané, kteří mají nyní mnohem více typů, než tomu bylo v předešlém díle.
Bohužel však stále zůstává problémová kamera, občas se nespustí animace a hru trápí i delší nahrávací časy. Jsou to však maličkosti ve srovnání s tím, jak zábavný titul je.
Druhý XCOM se tak vrátil vylepšený a je vidět, že vývojáři ze studia Firaxis vsadili na jistotu. Původní sérii pořádně rozšířili a přichystali desítky hodin zábavy.
XCOM 2 vyšel pro osobní počítače s operačním systémem Windows, OSX i Linux.
HODNOCENÍ: 9/10
.
Může se vám hodit na službě Zboží.cz: