Článek
Forza Motorsport 6 je již osmou hrou v sérii. Nyní se po skvělém Horizonu 2 vrací ke svým kořenům, aby napravila chyby předchozího Motorsportu s číslovkou 5. Ty se vývojářům podařilo eliminovat a taky se mohou poplácat po ramenou za návrat mezi krále mainstreamových závodů.
Mikrotransakce, loterie a postupné zlepšování úrovně
Hned na začátku bude nejlepší zmínit, že otravný boj s mikrotransakcemi z pátého dílu se nekoná a hráč si tak postupným zvyšováním své závodnické úrovně může přijít na pěknou hromadu virtuální kreditů. Ty poté investuje do nákupu svých vysněných vozů. Zároveň podobně jako v Horizon 2 i zde se nachází „kolo štěstí“. [celá zpráva]
Nyní se však jedná o jednoduchou tabulku, velkou 3 x 3 políčka, kde hráč spustí losování, ve kterém může získat vozidlo, kredity či tzv. mód, který mu například zajistí více zkušeností ze závodů, lepší startovní pozici. Tato zvýhodnění však platí pouze v režimu pro jednoho hráče.
Historie motorsportu
Co se musí rozhodně vypíchnout na nové Forze, je však její obří obsah. V tzv. showcase událostech si hráč může zajezdit na vlastní kůži ty největší závodní momenty v historii. Stejně tak, jako pro opravdové srdcaře se zde nachází i mnohahodinový závod Le Mans či závod formulí IndyCar na okruhu Indianapolis Motor Speedway.
To vše a ještě víc nová Forza nabízí. Od silných amerických aut přes rychlé japonské silniční stíhačky po legendární jaguary z šedesátých let. Největším lákadlem je však automobil, kterým začíná samotná hra, a to nový Ford GT. Celková kampaň zabere hráči přes více než padesát hodin. Díky této časové investici si však dokáže osahat vše, co Forza nabízí, a může poté vtrhnout do nekompromisního on-line světa závodů.
Obří závody a chytří řidiči
Do hry se opět vracejí chytří tzv. drivataři aneb umělá inteligence se zkušenostmi kamarádů či ostatních hráčů. Ti dokážou na vyšší obtížnost pořádně prohnat hráče a doporučujeme tak vypnout veškeré asistence, které například při ostrých zatáčkách mohou zbrzdit natolik, že se šance na výhru o dost zmenší.
Dále titul nabízí dechberoucí a epické závodění ve čtyřiadvaceti závodnících na šestadvaceti tratích. To však hledá v on-line režimu spoluhráče s podobnými závodnickými zkušenostmi, ale zde už musí být hráči na pozoru v každé zatáčce.
Parádní úpravy vozidel a hladká hratelnost
Další z věcí, které se vracejí, je kvalitní editor vozidel. V něm si hráč může vozidla přizpůsobit. Může si vybrat z nabídky vzorů, barev a samolepek, které vytvořili ostatní hráči, nebo si vytvořit vlastní motiv. Dále si samozřejmě lze vozidla různě vyladit po stránce výkonu.
Pouze po grafické stránce se tak nejedná o obří skok. Sice se šestá Forza nemůže srovnávat například s naprosto dokonale vypadajícím Driveclubem, ale na druhou stranu hra běží v nádherně plynulých šedesáti snímcích za vteřinu. [celá zpráva]
Kokpity vozidel jsou také zpracovány výborně. Jediné, co zamrzí, je slabší model poškození vozidel. Vyrovnají to však tratě, které jsou vytvořeny na jedničku s hvězdičkou, a vývojáři si dokonce udělali výlet přímo na ně, aby zjistili, kde se například tvoří louže.
Suma sumárum jsme více než spokojení s tím, že se vývojáři z Turn 10 vyvarovali předchozích chyb a nyní tak nabízejí naprosto bezproblémový titul, který opět může pořádně konkurovat ostatním závodním hrám. Sliby tak nebyly pouze plácnutím do vody a šestá Forza se stává opět titulem, kvůli kterému by fanoušci závodních her měli uvažovat o pořízení konzole od softwarového giganta.
Forza Motorsport 6 vychází 18. září exkluzivně pro konzoli Xbox One.