Článek
Už v polovině března vlastní streamovací herní platformu představila společnost Microsoft, jmenuje se Project xCloud.
Nyní s velmi podobným konceptem přichází také Google, jeho řešení se jmenuje Stadia. S novou herní platformou půjde tato americká společnost proti zavedeným výrobcům herních počítačů i stolních konzolí, jako jsou Sony PlayStation 4 či Xbox One od Microsoftu.
Vyšší nároky na rychlost internetu
Stadia by měla v první řadě odbourat vysoké nároky na výkon hardwaru na straně uživatelů. Potřebný výkon totiž zajistí virtuální servery a k samotnému hráči bude už jen přes internet putovat samotný obrazový signál.
Právě z toho důvodu bude novinka klást velké nároky na rychlost internetového připojení, i když podrobnosti zástupci společnosti zatím nezveřejnili. Na bližší informace si budeme muset počkat až do léta, kdy se bude konat herní akce E3.
Už nyní je nicméně zřejmé, že podporována bude celá řada her. Počítá se například s tituly Assassin’s Creed Odyssey, Doom Eternal, NBA 2K19 či Rime. Využívat novou streamovací službu Stadia bude možné pravděpodobně za měsíční předplatné.
Konkurence to už zkusila
Na podobném principu založila svůj úspěch také konkurenční konzole Nvidia Shield, která sice nepatří k těm nejvýkonnějším, ale bez problémů na ní fungují i novější hry díky službě GeForce Now.
Ta pro chod her využívá výpočetní výkon serverů Nvidie, a lidé proto nemusí mít doma tak výkonnou konzoli. V praxi je toto řešení poměrně praktické, protože i když se budou zvedat hardwarové nároky jednotlivých titulů, Shield si s tím hravě poradí – on sám totiž žádný vysoký výkon na pouhý „přenos“ obrazu přes internet nepotřebuje.
Právě proto si Nvidia mohla dovolit namontovat do televizní konzole pouze součástky, které se podobají výbavě chytrých telefonů a počítačových tabletů. A podobnou taktiku nyní chystá Microsoft u jednoho z nových Xboxů.
Může se vám hodit na Zboží.cz: