Článek
Hunt: Showdown je akční on-line hra z bažinatého prostředí v americké Louisianě, odehrávající se kolem roku 1890. Hráč nebo více hráčů se v ní vydává lovit hrozivá monstra pro získání odměny. Háček je ale v tom, že se na mapě kromě monster nachází lovců deset a ti si tak jdou vzájemně po krku. Monstra za odměnu jsou ve hře zatím dvě. Obří nechutný pavouk a strašlivý řezník s prasečí hlavou a ohnivým hákem.
Jelikož je Hunt on-line akcí, tak vývojáři vyprávějí příběh pouze skrze deníky v hlavní nabídce hry nebo pomocí sociálních sítí na internetu. Jedno je ale jasné. Lovci se do loveckých revírů vydávají krvežízniví s mapou, ve které mají vyznačena pouze místa kočárů se zásobami a lokaci místa odvozu. Kde se pohybují ostatní lovci či kde se nachází monstra s peněžitou odměnou, musí ale zjistit sami.
Nahlédni do Temnoty, lovče
Prvně je nutné zjistit lokaci monstra. Tu hráči zjistí, když najdou tři nápovědy, které jsou vždy náhodně generované na mapě. Místo nápovědy se hráčům ukáže, když aktivují zvláštní schopnost, díky které vidí okolní Temnotu. V ní se v určité lokaci modře rozsvítí malá oblast, ve které najdou nápovědu. Takto se pokračuje i s nápovědou druhou a třetí.
Zde začíná ten pravý boj na život a na smrt.
Po získání všech třech nápověd se na mapě červeně zakroužkuje jedna oblast a v ní je monstrum. Jakmile hráči monstrum zneškodní, tak musí vyhnat jeho duši, což trvá nějakou dobu. Zde začíná ten pravý boj na život a na smrt.
Jakmile monstrum zemře, tak se to ostatní hráči dozvědí a s nahlédnutím do Temnoty vědí i kam směřovat. Vyhnání duše totiž v Temnotě symbolizují práskající blesky do místa, kde tento proces probíhá.
Už je pak na nich, jak se od samotného počátku zachovají. Jestli ihned začnou stopovat lovce a postupně se jich zbavovat, nebo půjdou přímočaře na monstrum. Někteří si klidně počkají kousek od monstra, aby pak zaútočili zákeřně do zad těm, co se vydají na monstrum.
Lze také taktizovat a počkat si u místa extrakce, ke kterému se hráči s odměnou musí dostat. Zde to chce ale trochu štěstí, protože těchto míst je na mapě více. V zásadě ale většina běží k tomu, co je nejblíže od monstra.
Nevídané ozvučení
Pro navození té nejlepší atmosféry hra využívá binaurální ozvučení. A to není ve hře jen pro parádu, ale slouží také jako herní prvek. Díky této technologii hráči dokážou s naprostou přesností říct, odkud pochází střelba či výbuchy. Vývojáři jdou ale s využitím mnohem dále a do hry dali řadu věcí, které reagují na ostatní hráče, a ti tak musí být hodně pozorní.
Na mapě se mimo různých zombií a zmutovaných monster nacházejí i psi, slepice, vrány či umírající koně. Stačí se ke zvěři jen na kousek přiblížit a ta začne neskutečně vyvádět. To prozradí hráčovu lokaci. Nejhorší jsou ale vrány, protože ty nejenže začnou krákat, ale také vyletí do vzduchu.
Pokud tedy hráč spatří v dáli před sebou letět hejno vran, tak je jasné, že tam kolem nich proběhl jiný hráč. Toto platí samozřejmě také o povídání mezi hráči, což není ve hrách už takovou novinkou.
Je-li hráč dostatečně blízko jinému týmu, tak uslyší jeho komunikaci. Zvuková stránka zde hraje obří roli, a to i u samotné extrakce odměny. Pokud totiž koně u kočáru řvou či loď na vodě vydává divné zvuky, tak jsou okolo jiní hráči.
Přežij, abys mohl zemřít další den
Touto hláškou hra odmění hráče, když zdárně utečou, a to jak s odměnou, tak i bez ní. Všechny činy totiž hráči dávají zkušenosti, a pokud přežije, tak je získá všechny. Když zemře, tak mu jde do profilu pouze polovina.
Hráč je tak odměňován jak za zabíjení zombií, zmutovaných psů, ale také za oživování svého parťáka, zabíjení lovců a nalézání nápověd. Pokud ale hráč zemře, tak o svého lovce přijde a získá onu polovinu zkušeností do úrovně pokrevní linie.
Na lov s pořádnou výbavou
Lovec je tak dobrý, jak dobrá je jeho zbraň. Proto hraje v Huntu velkou roli výbava. Jak si hráč zvyšuje svou úroveň pokrevní linie, tak se mu postupně odemyká nová výbava, a rozšiřuje tak dostupný arzenál. Zároveň čím větší úroveň, tím lepší lovce si může najímat. Ti nejenže mají základní výbavu lepší, ale ti s nejvyšší úrovní mají dokonce různé pláště pro lepší maskování v křoví.
Pokud zároveň hráč se svým lovcem neumírá, tak si postupně vylepšuje i jeho samotného. Lze si tak o něco zvýšit zdraví, využívat různé schopnosti, jako je lepší výdrž, možnost nosit více výbavy, lepší odolnost vůči jedům nebo rychlejší ošetření zranění.
Výbavu lovce si lze před začátkem lovu změnit. Mimo zkušeností totiž hráč získává také peníze, a pokud uteče s odměnou, tak samozřejmě peněz je více. Za ně si nakupuje různé předměty a zbraně, které si postupně odemyká.
První lovci tak mají slabé brokovnice, pušky a revolvery. Časem jim ale přijde do vínku legendární puška Mosin či pořádné dvojhlavňové brokovnice. Mimo střelné zbraně si lze pořídit také mačetu, nůž či pěstního boxera na útoky z blízka. Vhod určitě přijdou lékárničky, injekce s protijedem či světlice.
Předběžný přístup si žádá silné železo
Jak bylo řečeno na začátku, tak Hunt: Showdown se momentálně nachází v beta verzi a je dostupný na platformě Steam v rámci předběžného přístupu. To samozřejmě obnáší horší optimalizaci a výskyt menších či větších problémů. Nejhůře je tak na tom momentálně optimalizace hry. Aby si ji hráč mohl užít, bude potřebovat celkem solidní počítačovou sestavu, a hlavně výkonný procesor, protože právě ten titul v této fázi vytěžuje nejvíce.
Občas je také problém se připojit do již nalezeného zápasu. Je tak nutné hru restartovat a začít hledat znovu. Naštěstí ale hráč nepřichází o svého lovce, což je hlavní. Na obsahu je také vidět, že ještě není dodělaný, ale naštěstí vývojáři zveřejnili plán obřích vylepšení, která do hry budou postupně implementovat.
Je na co se těšit
V nejbližší době se tak lze těšit na rozšíření arzenálu zbraní, nastavení obtížnosti misí, zkrášlení mapy, nové obleky lovců, větší rozmanitost protivníků a optiky na zbraně. V další vlně přibydou kuše, vrhací nože, příchytné bomby, pasti, bonusové úkoly pro získání větší odměny, a hlavně systém tarotových karet, které budou hráčům dávat na zápas určité výhody.
Největší nálož změn ale přijde s obřím čtvrtletním patchem. Ten dodá do hry možnost tvorby předmětů skrze plánky, nové protivníky s lepší umělou inteligencí, systém progrese a rozšíření tarotových karet či nové schopnosti pro lovce.
Už teď plné výborných momentů
Vypadá to, že se studio Crytek konečně v něčem našlo, a Hunt má tak obří potenciál. Vyplňuje totiž mezeru mezi neskutečně populárním PlayerUnknown's Battlegrounds a výbornou hardcore akcí Escape from Tarkov. Hunt: Showdown nabízí nejen neokoukané prostředí, ale výborně strašidelnou atmosféru. Každý lov je unikátní a na některé situace během nich si budou hráči pamatovat ještě hodně dlouho.
Hunt: Showdown vyšel v rámci předběžného přístupu na osobní počítače na platformě Steam. Kdy vyjde finální verze pro PC, není v tuto chvíli jasné. Tvůrci nicméně již dříve oznámili, že tento titul bude skutečně pouze pro PC, o verzi pro herní konzole neuvažují.