Článek
Hybridy se snaží spojit to nejlepší ze světa notebooků i tabletů – v tom je jejich největší síla. Zároveň odbourávají celou řadu jejich nedostatků. Tablety jsou ceněny zpravidla pro svou výbornou mobilitu, ale když přijde řeč na práci, většina uživatelů sáhne po klasickém notebooku.
Zařízení 2v1 velmi často nabízejí displej, který je prakticky vždy dotykový a díky speciální konstrukci je zařízení možné různě překlápět a otáčet nebo z něj vytvořit tablet. Ultrabooky zase sázejí na kompaktní rozměry a líbivý design.
Prodej klasických stolních počítačů se snížil o šest procent na 200 178 PC, poptávka po laptopech pak klesla o více než desetinu na 350 055 kusů. Ultrabooků a zařízení dva v jednom se prodalo 129 568.
Trh se stolními počítači zůstává dál slabý, s dvouprocentním poklesem způsobeným nízkou poptávkou ze strany spotřebitelů i firemních zákazníků. Tradiční notebooky stagnují, poptávka firem není vysoká a řada spotřebitelů přechází na ultramobilní počítače, uvedla analytička Gartneru Annette Jumpová.
Jedničkou je HP
Největší meziroční růst zaznamenaly ve třetím čtvrtletí Acer a Asus, jejichž prodeje především malým a středním firmám a spotřebitelům vzrostly o plných 37, respektive 21 procent. První pozici si udržela společnost HP, jejíž prodeje ale rostly jen o necelá dvě procenta.
Nejslabší výsledky pak ve třetím čtvrtletí zaznamenala společnost Lenovo, které navzdory pozitivním výsledkům prodejů stolních počítačů významně poklesl prodej notebooků. Přesto jí patřilo celkově druhé místo za HP. Následují Dell, Acer a Asus.
Může se vám hodit na službě Zboží.cz: