Článek
„Rozšířená realita je velmi zajímavá a svým způsobem klíčová technologie,“ prohlásil Cook v reakci na otázku, co dalšího Apple chystá.
Naznačil, že americkému softwarovému gigantu půjde stejně jako v minulosti především o uživatelský zážitek. „Vždy se budeme vracet k tomu, co zákazník od nás chce – a to je uživatelský zážitek, který je bezproblémový,“ konstatoval šéf Applu.
Žádné podrobnosti o chystaném zařízení však prozradit nechtěl. Jisté tak v současnosti není ani to, kdy bude novinka odhalena a kdy se objeví na pultech obchodů.
Vlastní brýle chystá i Microsoft
Apple není rozhodně jedinou společností, která se zajímá o rozšířenou realitu. Na vlastních brýlích zvaných HoloLens pracuje již nějakou dobu konkurenční firma Microsoft.
Jejich přední část je průhledná jako opravdové brýle. Když je má uživatel na sobě, vidí skutečné objekty před sebou. V rohu u každého oka se však ukrývá speciální kamera, která dokáže promítat obraz na hledí v reálném čase.
V praxi to pak vypadá tak, jako by skutečně byl před vámi vytvořen virtuální předmět. Vše se ale odehrává pouze v náhlavní sadě. HoloLens přitom nemá najít uplatnění pouze u her, ale také u celé řady aplikací.
Už nyní je k dispozici například program Skype. U něj se volající zobrazí na virtuálním displeji před vámi, a je jedno, jestli zrovna cestujete hromadnou dopravou nebo sedíte doma na gauči. Nabídka aplikací by se měla postupem času rozrůstat.
Kdy přesně se ale holografické brýle objeví na trhu a za jakou cenu, zástupci Microsoftu zatím neprozradili.
Virtuální vs. rozšířená realita
Pojmy virtuální a rozšířená realita jsou velmi často zaměňovány, přitom ale obě technologie pracují na odlišných principech.
Brýle pro virtuální realitu se snaží uživatele vtáhnout do simulovaného světa a jeho smysly zcela odříznout od toho skutečného. Oči tak zpravidla zcela zakrývá displej a na uších jsou umístěna sluchátka, která jsou velmi často součástí celého systému.
Systémy rozšířené reality většinou vypadají jako obyčejné brýle, přes které může uživatel vidět vše, co se děje okolo něho. Speciální displeje nebo kamery pak jen dokreslují virtuální předměty do skutečného prostoru. Vlastně tedy propojují virtuální svět s tím skutečným.