Článek
„Výzkum Firma 4.0 odhalil problém zaměstnanosti českých žen v IT,“ komentoval výsledky předseda představenstva asociace Karel Dobeš.
Průzkum dále zjišťoval znalost pojmu digitální firma. O tomto pojmu má alespoň nějakou představu na 80 % podnikatelských subjektů, nejčastěji si vybaví něco spojené s výpočetní technikou a digitalizací dokumentů. Tři čtvrtiny firem využívají ke své činnosti alespoň jednu moderní technologii, nejčastěji internet věcí, online marketing či cloud. Na 83 % firem investuje do modernizace firmy, nicméně do digitalizace firmy investuje pouze 41 %.
IT expertů je stále nedostatek, specialisté chtějí 100tisícové platy
„Z průzkumu vyplývá jedna pozitivní věc. České firmy se o digitalizaci zajímají, o čemž svědčí i fakt, že téměř třetina investuje do vzdělávání svých zaměstnanců v digitálních dovednostech. Je také zřejmé, že čím dál více firem ztratilo ostych a věří v cloudové služby a jejich bezpečnost, proto se nebojí utratit i vyšší částky výměnou za bezpečné externí úložiště dat,“ uvedl místopředseda představenstva asociace Evžen Reitschläger.
Nejčastějším stavem dokumentace obchodního modelu a procesů bývá ve firmách kombinace papírové a digitální podoby. Pouze jedno procento firem uvedlo, že dokumentace obchodního modelu v jejich firmě neexistuje.
Elektronická komunikace vede
Nejčastěji ve firmách komunikují jednotlivá oddělení mezi sebou elektronicky, nicméně bez jednotného systému. Téměř polovina českých podniků neřeší integrální komunikaci ve firmě pomocí digitálních nástrojů. Až polovina stále komunikuje přes e-mailové schránky.
Na 80 % firem a živnostníků se domnívá, že je již připravena na digitální komunikaci se státní správou. Na druhou stranu přibližně polovina z nich míní, že státní správa není připravena na digitální komunikaci s firmami.