Článek
Facebook se chtěl s vlastní virtuální měnou podle zakladatele Marka Zuckerberga zaměřit na 1,7 miliardy lidí po celém světě, kteří nemají bankovní účet. Tito lidé by podle jeho vize měli dostat možnost používat virtuální libru k nízkonákladovým převodům prostředků prostřednictvím mobilních telefonů.
Kvůli tomu vzniklo už před lety konsorcium Libra Association, jehož jediným úkolem bylo přinést libru k životu. Podílely se na něm mimochodem i společnosti PayPal, Mastercard či Visa.
Digitální měna Facebooku se kvůli regulátorům změní
Postupně ale dávali zástupci jednotlivých firem od celého projektu ruce pryč, od začátku totiž byl celý projekt terčem v oku regulátorů jednotlivých zemí. Ti se obávali, že Facebook s virtuální měnou získá „ještě větší moc“, než jakou má nyní díky svým internetovým platformám.
Nepomohlo ani již zmiňované přejmenování virtuální měny z libry na diem, což se mimochodem týkalo i celého konsorcia – nový název byl Diem Association.
Po třech letech tak konsorcium ukončuje postupně svoji činnost, jak informovaly deníky The Wall Street Journal a Financial Times. Všechny technologie, které byly za dobu působení konsorcia vyvinuty, kupuje malá kalifornská banka Silverage za 200 milionů dolarů (4,4 miliardy Kč).