Článek
„Vzhledem k mimořádným okolnostem pozastavujeme reklamy Google v Rusku,” uvedla společnost v prohlášení. „Situace se rychle vyvíjí a my budeme i nadále sdílet aktuální informace, až to bude vhodné,” dodala.
Společnost již dříve znemožnila nakupovat nebo prodávat reklamy prostřednictvím své technologie médiím, které financuje ruský stát. Rovněž se odvolala na svou politiku citlivých událostí, jež zakazuje marketing, který se snaží využít války, s výjimkou protestních nebo protiválečných reklam.
Opatření přijal i YouTube. „Kvůli probíhající válce na Ukrajině s okamžitou platností blokujeme kanály YouTube připojené k RT a Sputniku po celé Evropě. Naše týmy nepřetržitě monitorují situaci, aby mohly rychle zasáhnout,” stojí v prohlášení video platformy na Twitteru.
Apple jako vzor boje proti Rusku. Microsoft, Facebook i Google pod palbou kritiky
Ruský cenzurní orgán se bouří
Ruský cenzurní orgán Roskomnadzor v pondělí nařídil společnosti Google, aby přestala zobrazovat reklamy, které obsahují nepřesné informace o ztrátách, jež utrpěli ruští vojáci a ukrajinští civilisté. Ve čtvrtek regulátor americké firmě nakázal, aby přestala zobrazovat na platformě YouTube reklamy s „nepravdivými politickými informacemi” o Ukrajině, jejichž cílem bylo „dezinformovat ruské publikum” o aktuálních událostech.
Moskva v minulosti pokutovala nebo omezovala přístup ke službám, které ignorovaly její požadavky. Společnost Google loni zaplatila přes 32 milionů rublů (6,8 milionu Kč) na pokutách kvůli porušování obsahu. Podle údajů podnikové databáze SPARK činily v roce 2020 tržby Googlu v Rusku 85,5 miliardy rublů.