Článek
Firma nabídla sumu v hotovosti a podílech. Nabídka převyšuje o 62 procent ceny akcií Yahoo po závěru čtvrtečních burzovních obchodování. O jednáních o převzetí Yahoo Microsoftem informovala média už loni.
Microsoft chce vylepšit své internetové služby. "Máme k Yahoo velký respekt. Společně můžeme nabídnout vzrušující balík řešení pro zákazníky, vydavatele i inzerenty a lépe čelit konkurenci na trhu," řekl výkonný ředitel Microsoftu Steve Ballmer.
"Naše životy, náš obchod a vůbec celá společnost je webovým prostředím transformována a Yahoo je pionýrem v této oblasti," řekl softwarový architekt Microsoftu Ray Ozzie. "Spojením těchto dvou týmů nabídneme našim zákazníkům zcela nové zkušenosti, které bychom jinak neposkytli."
Vyhledávač Yahoo nedávno provedl řadu inovací v reklamní oblasti.
Ballmer: Yahoo nás odmítlo už loni
Generální ředitel Microsoftu Steve Ballmer v dopise pro správní radu Yahoo připomněl, že rada se loni v únoru postavila proti možným rozhovorům o převzetí s tím, že věří v růstový potenciál svého podniku. "Rok uplynul a konkurenční situace se nezměnila," uvedl Ballmer.
Microsoft je největším výrobcem softwaru na světě. Firma v listopadu uvedla, že se chce během tří až pěti let stát jedním ze dvou největších aktérů na poli internetové reklamy. Globální obrat internetových aktivit, realizovaný z většiny příjmy z reklam, dosahuje 40 miliard dolarů ročně. Jedničkou na trhu je Google.
Microsoft dal najevo, že to s podnikáním na webu myslí vážně již loni v srpnu, kdy koupil internetovou firmu aQuantive. Byla to ze strany Microsoftu dosud největší akvizice, za kterou si firma k tržní ceně podniku připlatila navíc 85 procent.