Článek
Odhad podle serveru CNN ukazuje, že lidé, kteří stojí za weby šířícími falešné informace, nemají pouze ideologický vliv, ale mohou rovněž získat spoustu peněz od inzerentů. Ti přitom často nejsou spokojení s tím, že se jejich reklama na těchto stránkách zobrazuje, píše CNN.
Organizace GDI v rámci studie zkoumala zhruba 20 000 domén, které podezřívá ze šíření dezinformací. Zjišťovala například, jaký typ inzerce se na těchto doménách objevuje a kolik peněz jim reklama přináší v přepočtu na jednoho návštěvníka.
Spoluzakladatel GDI Daniel Rogers upozornil, že získané poznatky odrážejí pouhou "špičku ledovce". Inzerenti vzhledem ke složitosti systému internetové reklamy často přesně nevědí, kde všude se jejich reklamy objeví. V současnosti tak podle Rogerse nemohou zajistit, že peníze, které vynaloží na reklamu, neskončí v rukou dezinformačních webů.
Může se vám hodit na Zboží.cz: