Článek
Jobs označil novou generaci iPodů za prozatím největší proměnu, jakou tyto přenosné přehrávače prošly. Pochlubil se, že celosvětově se dosud prodalo zhruba 275 miliónů iPodů. Nové modely by se měly na trzích objevit příští týden.
Nejmenší iPody z řady Shuffle mají ve své čtvrté generaci čtvercový design s klipsnou pro upevnění na zadní straně. Vrátily se k použití tlačítek, zůstala jim ale také možnost hlasového ovládání. K dostání budou s kapacitou 2 GB, jejich cena v USA bude činit 49 dolarů.
Razantnějších změn doznala pátá generace řady iPod Nano. Zde naopak výrobce od tlačítek v zájmu miniaturizace upustil, namísto nich vybavil přehrávače multidotykovým displejem. Ten nabízí podobné uživatelské rozhraní jako ostatní dotykové přístroje Apple s typickými ikonkami.
Kromě přehrávání hudebních souborů umožňuje příjem FM rádia, prohlížení fotografií a díky kompaktním rozměrům jej lze pohodlně připevnit k oděvu pomocí klipsny. Obrazovkou lze pak jednoduchým pohybem dvou prstů libovolně rotovat podle toho, v jaké poloze se iPod Nano nachází. Na trhu se objeví s kapacitou 8 GB (149 USD) a 16 GB (179 USD).
Technologicky největší skok zřejmě zaznamenal největší z iPodů - model iPod Touch. Po designové stránce se Applu podařilo přístroj oproti předchozí generaci ještě více ztenčit. Jobs ale vyzdvihl hlavně technické inovace, a to nový procesor Apple A4, tedy stejný, který tiká v poslední generaci iPhonů a který má být oproti svému předchůdci až čtyřikrát výkonnější. Uživatelé ocení také nový displej Retina s rozlišením 960 na 640 pixelů, tedy opět prvek, kterým Apple zaujal u čtvrté generace iPhone.
Model iPodel Touch navíc dostal tříosé polohové čidlo, fotoaparát pro natáčení HD videa a přední kameru pro videohovory, které lze provozovat přes wi-fi prostřednictvím programu FaceTime. Na trh přijde ve třech variantách podle kapacity paměti, a to 8 GB (229 USD), 32 GB (299 USD) a 64 GB (399 USD).
Jedinou řadou, která se nedočkala inovací, tak zůstávají modely iPod Classic.
Vylepšený operační systém
Steve Jobs předvedl také novou verzi operačního systému pro iPhony a iPody Touch. Jedná se o verzi iOS 4.1, která opravuje některé chyby a přidává zajímavou funkci HDR (High Dynamic Range Photo). Ta spočívá v tom, že fotoaparát při stisknutí spouště sejme v rychlém sledu za sebou hned tři snímky s různým nastavením expozice. Poté tyto snímky zkombinuje, takže ve výsledku mají být fotografie ostřejší a čitelnější bez přesvětlených bílých fleků.
Nový software bude možné stahovat přes iTunes od příštího týdne. V listopadu má následovat verze iOS 4.2, která bude dostupná i pro počítačový tablet iPad a umožní například přehrávání multimédií mezi jednotlivými zařízeními přes wi-fi (AirPlay) nebo bezdrátový tisk dokumentů.
Nové iTunes se sociální sítí Ping
Další novinkou, kterou Steve Jobs představil, je nová verze hudebního softwaru iTunes. Sama o sobě doznala víceméně kosmetických změn, například novou ikonu, která už neobsahuje CD kotouček, jenž je podle Jobse jako hudební nosič už překonaný.
Desátá verze iTunes ovšem přichází s jinou novinkou, a tou je sociální síť Ping. Jedná se o jakýsi mix mezi Facebookem a Twitterem s tím, že je prioritně zaměřená na hudbu. Uživatelé mohou sdílet informace o svých oblíbených interpretech, termínech koncertů, zveřejňovat své osobní hitparády a podobně. To vše je samozřejmě provázáno s možností přímého downloadu hudby z iTunes.
Apple TV
Poslední představenou novinkou je nová verze zařízení Apple TV, kterým si firma hodlá zajistit podíl na trhu internetové televize. Malá krabička za 99 dolarů disponuje wi-fi modulem, ethernetovým portem a HDMI výstupem. Uživatelům umožňuje půjčovat si on-line filmové novinky za 4,99 USD a televizní pořady za 99 centů, což zákazníci v ČR zřejmě v nejbližší době nevyužijí.
Na druhou stranu Apple TV dokáže pomocí wi-fi přenášet obsah z jiných zařízení, například iPhonů či iPodů, do HDMI výstupu a filmy uložené v telefonu pak lze díky tomu sledovat na televizní obrazovce. Přehrávat lze tímto způsobem také videa, například ze serveru Youtube.
Akci zakončilo vystoupení Chrise Martina, zpěváka britské kapely Coldplay, která je jedním z nejstahovanějších interpretů na iTunes. Sám s klavírem zahrál hity Yellow a Viva la Vida, nebyl však bohužel v oslnivé vokální formě. Zato byl vtipný a jednu novou skladbu uvedl marketingovými slogany ve stylu produktových prezentací.