Článek
Že za kolapsem železnice stojí hackeři, uvedl polský server Bezprawnik.pl. Odvolával se přitom na prohlášení vládního zmocněnce na Twitteru. „Z důvodu výskytu poruch na zařízeních pro řízení železničního provozu se koná porada týmu pro kritické incidenty jednajícího v souladu se zákonem o národním systému kybernetické bezpečnosti,“ prohlásil Cieszyński na Twitteru.
Mluvčí francouzského výrobce vlaků Alstom, který za systémy v Polsku zodpovídá, však kybernetický útok ve čtvrtek odpoledne vyloučil. Podle něj se jednalo o problém s formátováním času. „Problém jsme odhalili a víme, jak jej opravit,“ prohlásil mluvčí.
Polská železnice kolabuje. Můžou za to hackeři
Alstom se přitom stará o železniční systémy také v dalších státech. Problémy tak kromě Polska zaznamenala také řídicí centra v Itálii a některých asijských zemích. V nich ale softwarová chyba nezpůsobila takový kolaps jako u našich severních sousedů.
„Ve čtvrtek zhruba ve 4:00 došlo na železniční síti k závadám na řídicích zařízeních, a to zhruba v desítce místních dispečinků odpovědných za řízení železniční dopravy,“ citovala prohlášení polské železnice televize TVP3.
Pracovníci železnice PKP připustili, že problémy byly na 820 kilometrech železničních tratí a mimo provoz bylo 19 z 33 řídicích center. Většina vlaků měla zpoždění v řádu desítek minut, některé spoje ale musely být úplně zrušeny. Zavedena kvůli tomu byla na vybraných trasách náhradní autobusová doprava.