Článek
„Podvodná zpráva vzbuzuje dojem, že byla zaslána Českou spořitelnou. Součástí zprávy je přiložený aktivní odkaz, který po kliknutí zobrazuje podvodnou obrazovku, která vypadá jako rozšířenější přihlašovací obrazovka internetového bankovnictví Servis 24 a vyžaduje zadání citlivých údajů,“ uvedli zástupci banky.
Žádné podobné výzvy ale banka svým klientům nikdy neodesílá. „Jestliže se vám v internetovém bankovnictví zobrazí žádost o vyplnění vašich citlivých údajů, nikdy je nevyplňujte. Banka touto formou nikdy po svých klientech nepožaduje sdělení jejich citlivých údajů,“ doplnili.
Podvod přitom mají šanci poznat pozornější uživatelé, byť je imitace prostředí služby Servis 24 věrohodná. Internetová adresa totiž nevede na web spořitelny, ale na stránky rodrigojucarep.com.br.
Přestože tímto podvodem se počítačoví piráti snaží vylákat především citlivé údaje o klientech České spořitelny, není vyloučeno, že na případnou komunikaci navážou se snahou o sdělení dalších informací. Například autentizačního kódu k platbám.
„Pokud by vás kontaktovala osoba, která se bude vydávat za pracovníka banky a bude se jménem banky snažit ověřit s vámi prováděnou platbu a vyžadovat sdělení kódu z autorizační SMS zprávy, nikdy autorizační kód z SMS zprávy nesdělujte, jedná se o útočníka, který zneužívá jméno banky,“ uzavřeli zástupci banky.
Pokud uživatelé zaznamenali neobvyklé chování služby Servis 24, mohou se obrátit na bezplatnou informační linku České spořitelny 800 207 207.