Článek
Na opětovné šíření starého triku upozornilo Novinky.cz hned několik čtenářů, kteří se s podvodnými zprávami na WhatsAppu sami setkali.
Podvodníci pod hlavičkou společnosti Adidas tvrdí, že rozdávají 3000 bot a značkových triček na oslavu výročí firmy. Do soutěže se zařadí podle nich přitom každý, kdo zodpoví několik jednoduchých otázek a soutěžní výzvu odešle dalším 20 známým prostřednictvím WhatsAppu.
Bezpečnostní experti bijí na poplach, nárůst phishingových podvodů je alarmující
Právě proto se podvodné zprávy v poslední době tak hojně šíří prostřednictvím tohoto komunikačního programu.
Problém nastane poté, co důvěřivci otevřou údajné výherní stránky. Ty je totiž přesměrují na podvodný web, na kterém je nutné vyplnit řadu osobních údajů. A právě na to počítačoví piráti čekají.
Uživatelé jim totiž naservírují svoje citlivá data, která mají na černém trhu cenu zlata. S jejich využitím mohou kyberzločinci snadněji cílit na konkrétní uživatele další útoky, aby z nich vylákali peníze, případně jejich identitu ve světě jedniček a nul zneužili.
Uživatelé by tak rozhodně neměli na podobné výzvy reagovat. A je úplně jedno, zda jde o značkové boty, nebo cokoliv jiného. V minulosti stejný trik zkoušeli internetoví podvodníci se vstupenkami do aquaparku.
Balíček čeká na doručení, podvodníci se snaží napálit důvěřivce
Co je phishing?
Internetoví podvodníci často rozesílají e-maily, které vyvolávají dojem, že pocházejí od důvěryhodné firmy, banky, úřadu nebo webové stránky.
Pomocí těchto zpráv se útočníci snaží vylákat citlivé informace, které se týkají například bankovních kont. Tato data následně využívají k odčerpání financí z účtu postiženého.