Článek
Zkraje týdne se zdálo, že vedení společnosti Apple se o chybě dozvědělo teprve tento týden, když o ní informovala přední světová média.
Chvályhodná pak byla reakce vedení amerického podniku, Apple uvedl, že trhlinu již usilovně řeší a záplatu přinese nejpozději do konce tohoto týdne. Je to totiž rekordně krátká doba. Realita má ale hořčejší pachuť.
Snažil se syn i matka
Grant Thompson, 14letý student z Arizony, podle serveru New York Times upozornil společnost Apple na chybu ve FaceTimu již v sobotu 19. ledna. Popsal ji přitom tak detailně, aby mohli pracovníci neprodleně začít pracovat na nápravě.
Na to ale pracovníci podniku vůbec nereagovali. Vzhledem k tomu, že si mladík uvědomoval vážnost celé situace, zburcoval svoji marku Michele Thompsonovou, aby mu pomohla situaci vyřešit – myslel si totiž, že s ohledem na jeho věk jej nikdo nebere vážně.
Jenže i snaha Thompsonové vyšla vniveč. Na e-maily, faxy ani zprávy na Facebooku a Twitteru společnosti vůbec nikdo nereagoval. Teprve v pátek 25. ledna – tedy téměř po týdnu – se pracovníci Applu s rodinou spojili. Informovali je však pouze o tom, že pokud chtějí nahlásit nějakou chybu, musí si nejprve založit účet vývojáře. Samotnou trhlinu tedy evidentně nikdo neřešil.
Apple konečně začal jednat
Právě proto se po víkendu rozhodla Thompsonová dát tip médiím. Rozpoutala se celá mediální kauza a americký podnik začal konečně jednat – přislíbil, že chybu ohrožující desítky milionů lidí po celém světě opraví do konce týdne.
Chyba dělá v podstatě z iPhonů a iPadů „štěnici“, volajícímu umožňuje poslouchat zvuk z telefonů, na něž zrovna volá. Jejich majitelé přitom ani nemusí videohovor přijmout, neboť software si sám zapne mikrofon, napsala agentura Reuters. [celá zpráva]