Hlavní obsah

Internetové bankovnictví bylo uzamčeno, zkoušejí podvodníci nový trik

Novinky, mif

Nový trik zkoušejí podvodníci, kteří se vydávají za zaměstnance České spořitelny. Uživatelům tvrdí, že bylo jejich internetové bankovnictví uzamčeno. Snaží se je tím přimět ke kliknutí na falešný odkaz, aby z nich mohli vylákat přihlašovací údaje. Před novými phishingovými zprávami varovali zástupci České spořitelny.

Foto: Česká spořitelna

Ukázka podvodného e-mailu

Článek

Právě na klienty spořitelny nový podvod cílí. „Dosáhli jste maximálního počtu neúspěšných pokusů o přihlášení. Pro vaši ochranu byl přístup k on-line službě uzamčen,“ tvrdí podvodníci v nevyžádané zprávě.

Na konci textu je pak odkaz, jehož prostřednictvím je údajně možné přístup obnovit a pokračovat v procesu ověření. Tak z důvěřivců snadno vytáhnou i potvrzovací SMS zprávu, díky které pak uskuteční libovolnou platbu.

Pozornější podvod odhalí

I když grafika podvodného mailu skutečně připomíná službu Servis 24, tedy internetové bankovnictví České spořitelny, pozornější uživatelé mohou snadno odhalit, že jde o podvod. Zpráva totiž obsahuje řadu chyb, některým slovům například chybí zcela diakritika.

„Buďte k e-mailům z neznámých zdrojů velmi obezřetní. Pokud máte podezření, že jste podvodný e-mail obdrželi, v žádném případě nereagujte na jeho obsah, neklikejte na odkaz, který může být jeho součástí, a zprávu nám přepošlete na e-mailovou adresu phishing@csas.cz. Jestliže jste již na odkaz klikli a vyplnili požadované údaje, ihned kontaktujte klientskou linku České spořitelny na bezplatném telefonním čísle 800 207 207,“ poradili zástupci banky.

Stejně by lidé měli postupovat i v případě, že jim nevyžádaná zpráva přijde s hlavičkou jiné bankovní instituce. V tom případě by se měli vždy obrátit na svou banku.

Výběr článků

Načítám