Článek
Právě na klienty spořitelny nový podvod cílí. „Dosáhli jste maximálního počtu neúspěšných pokusů o přihlášení. Pro vaši ochranu byl přístup k on-line službě uzamčen,“ tvrdí podvodníci v nevyžádané zprávě.
Na konci textu je pak odkaz, jehož prostřednictvím je údajně možné přístup obnovit a pokračovat v procesu ověření. Tak z důvěřivců snadno vytáhnou i potvrzovací SMS zprávu, díky které pak uskuteční libovolnou platbu.
KOMENTÁŘ DNE: | |
---|---|
Očima Saši Mitrofanova: Srážka aligátora s čápem |
Pozornější podvod odhalí
I když grafika podvodného mailu skutečně připomíná službu Servis 24, tedy internetové bankovnictví České spořitelny, pozornější uživatelé mohou snadno odhalit, že jde o podvod. Zpráva totiž obsahuje řadu chyb, některým slovům například chybí zcela diakritika.
„Buďte k e-mailům z neznámých zdrojů velmi obezřetní. Pokud máte podezření, že jste podvodný e-mail obdrželi, v žádném případě nereagujte na jeho obsah, neklikejte na odkaz, který může být jeho součástí, a zprávu nám přepošlete na e-mailovou adresu phishing@csas.cz. Jestliže jste již na odkaz klikli a vyplnili požadované údaje, ihned kontaktujte klientskou linku České spořitelny na bezplatném telefonním čísle 800 207 207,“ poradili zástupci banky.
Stejně by lidé měli postupovat i v případě, že jim nevyžádaná zpráva přijde s hlavičkou jiné bankovní instituce. V tom případě by se měli vždy obrátit na svou banku.