Článek
Čeští zaměstnanci v práci méně používají notebooky, intranet, ale i zákaznické systémy, aplikace pro plánování nebo projektový management. Hlavní praktickou překážkou je v Česku nedostatečná technická podpora uživatelů.
"Lidé musí chápat, proč a jak mají moderní technologie používat. A musí mít dostatečnou podporu – jak ze strany vedení, které jde příkladem, tak co se týče školení a technické pomoci," uvedl šéf divize Office Microsoftu ČR a SR Petr Váša.
"Bez technologií těžko budete dlouhodobě úspěšní. Ale jen nakoupit technologie nestačí. Musíte hlavně nakoupit svoje zaměstnance, protože digitální transformace je o lidech," dodal generální ředitel české pobočky Rudolf Urbánek.
Z průzkumu dál plyne, že Češi se necítí být dost produktivní. Za plně produktivní se považuje osm procent českých zaměstnanců, evropský průměr je přes 11 procent. Množství výkonných a angažovaných zaměstnanců přitom výrazně roste ve firmách, které si moderní technologie nejen pořídí, ale i používají. Jen necelá pětina českých firem naučila zaměstnance obsluhovat digitální pracovní technologie.