Článek
Podle provozovatele je Explore Feed "doplňkovou stránkou s populárními články, videi a fotografiemi automaticky vybíranými pro daného uživatele". Lidem má přinášet obsah, ke kterému by se normálně nedostali a který algoritmus shledá zajímavým pro danou osobu. Podle reportérů Quartzu se tento cíl zatím nedaří a výsledkem je "žumpa" složená z toho nejhoršího, co lze na internetu najít.
"Jsou tam memy ukradené z jiných platforem, několik měsíců stará virální videa, články z Fox News a Mashable, které jste viděli jinde a s nezájmem přešli, a nekonečný tok hloupostí nasdílených z facebookové stránky George Takeiho. Jestli si Facebook myslí, že tohle je to, co chci vidět, pak má o mně velmi nízké mínění," napsal americký web.
Důraz na informativní, přesný a autentický obsah
Vedoucí pro záležitosti týkající se hlavní stránky na Facebooku Adam Mosseri tento týden před studenty žurnalistiky Newyorské městské univerzity oznámil, že jeho společnost vydá seznam pravidel pro vydavatele, v němž popíše, jaký obsah Facebook na svých stránkách chce, a jaký nikoli. Důraz má prý být kladen na "informativní, přesný a autentický obsah".
"Není zcela jasné, jak moc vážně bere Facebook vlastní vydavatelské zásady, když zasvěcuje celou oddělenou platformu obsahu, který se nezdá ani informativní, ani autentický," poznamenal Quartz.
Na Slovensku a v dalších pěti zemích začal Facebook nový prvek testovat zároveň s rozdělením firemního či mediálního obsahu do separátního "feedu". O něm však uživatelé vůbec nevěděli, a návštěvnost některých stránek se tak radikálně propadla. Mosseri slovenskému Denníku N řekl, že test může trvat několik měsíců, přičemž není vůbec jasné, zda se nová praxe někdy rozšíří globálně.
"News feed beze zpráv. Jen přátelé a sponzorovaný obsah," vysvětloval Filip Struhárik z Denníku N Lidovým novinám s tím, že si nemyslí, že by tato služba mohla mít úspěch. "Lidé akorát zjistí, jak nudní jsou jejich přátelé," dodal.