Článek
Zákon bude vyžadovat od sociálních sítí jako Facebook a Twitter, aby uchovávaly veřejné záznamy o volebních reklamách a splňovaly stejné požadavky na odmítnutí politické reklamy jako u tištěné a vysílané reklamy v médiích.
Společnosti také budou muset vynaložit "přiměřené úsilí", aby zajistily, že volební reklama není koupená přímo nebo nepřímo zahraničním subjektem, což zákon zakazuje.
Označení volebních reklam
Twitter uvedl, že bude vyžadovat, aby reklamy odkazující na kandidáty nebo strany byly jasně označené jako volební. Firma bude také vyžadovat od organizací financujících reklamu, aby zveřejnily svoji identitu, spolu s tím, kolik peněz vynakládají na každou reklamní kampaň.
U nepolitické reklamy bude Twitter poskytovat omezené informace, například o tom, jak dlouho reklama běží. Uživatelé budou moci také vidět, jaké reklamy jsou cílené na ně.
Návrh nového zákona na regulaci politické reklamy v televizi, rozhlasu, tištěných médiích a na sociálních sítích předložili američtí senátoři v Kongresu tento měsíc. Návrh je reakcí na pokusy ovlivnit přes internet loňské prezidentské volby v USA.