Článek
Navigaci mohli poslední měsíc testovat jednotliví uživatelé, zájem projevilo na 6500 lidí. „Srpen byl pro vývoj navigace zásadní. V uzavřeném testu jsme ji zpřístupnili šesti a půl tisíci lidí, kteří nám zejména o víkendech posílali zpětnou vazbu přes aplikaci, e-maily a sociální sítě,“ uvedl Jakub Faifer, produktový manažer Mapy.cz.
„Těmi, co turistickou navigaci testovali nejvíce, byli cyklisté, nicméně zapojila se i spousta řidičů a pěších. Díky jejich podnětům se nám podařilo vylepšit mnoho detailů, zlepšili jsme stabilitu aplikace, odstranili nepotřebné povely, upravili nastavení hlasu a přidali na výběr i syntetický hlas, tedy TTS technologii převádějící text na řeč,“ doplnil Faifer.
Novinka umí navigovat i v tunelech a místech, kde dochází ke ztrátám GPS signálu. Z dalších funkcí se sluší zmínit upozorňování na blížící se rozcestník či možnost navolit si neomezené množství průjezdních bodů.
Funguje i ve světě
K výpočtu trasy a případnému přepočtu je zapotřebí připojení k internetu. Tedy zatím. „Naší snahou je, aby navigace brzy fungovala plně v offline módu. Proto teď intenzivně pracujeme na vývoji offline plánování a vyhledávání, stejně tak jako na offline mapách celého světa. Zatím mohou lidé využívat offlinové mapy Evropy, které práci s navigací výrazně zrychlují,“ vysvětlil produktový manažer Mapy.cz s tím, že v online režimu je navigace k dispozici kromě Evropy také v Severní a Jižní Americe, Africe a Austrálii.
„Pro výpočet trasy v zahraničí zatím Mapy.cz využívají Open Source Routing Machine, zatímco v České republice a na Slovensku běží navigace na algoritmu společnosti Seznam.cz. Proto se při výjezdu za hranice může stát, že navigace například neupozorní na odbočení, pokud člověk zůstává na stejném čísle silnice. Kvalita se však brzy srovná. Mapy.cz totiž pracují na vlastním algoritmu pro výpočet trasy i v ostatních zemích,“ podotkl Martin Fuks, produktový manažer Mapy.cz.
Podle něj se lidé mohou těšit na celou řadu vylepšení, na kterých se v současnosti pracuje. Řeč je například o dopravních informacích, navigaci do pruhů či dalších navigačních hlasech. A v neposlední řadě již ozmiňovaném offline režimu. „I přes veřejné spuštění navigace je obezřetnost na místě. Jedná se totiž stále o verzi beta,“ uzavřel Faifer.