Článek
Hlavním úkolem asistenční služby je pomoc člověku v nouzi. Proto je pojišťovny poskytují u produktů, kde se předpokládá, že lidé budou rychlou pomoc s řešením krizové situace potřebovat. Setkáte se s nimi u cestovního pojištění, autopojištění (povinné ručení a havarijní pojištění), pojištění majetku (pojištění domácnosti či nemovitosti) a životního či úrazového pojištění.
Pojišťovny při zajišťování rychlé pomoci při pojistných událostech spolupracují s asistenčními společnostmi. Jejich jméno i kontakt na ně obdržíte ihned po uzavření pojištění.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Pojišťovny | Spolupracující asistenční společnosti (AS) | Tel. kontakt na AS |
---|---|---|
Allianz | Allianz Assistance | 420 241 170 000 |
AXA | AXA Assistance | 420 292 292 292 |
Česká pojišťovna | ČP Asistence (autopojištění, majetkové pojištění) | 420 841 114 114 420 224 557 111 |
Europ Assistance (cestovní pojištění) | 420 221 586 675 | |
ČP Zdraví (životní pojištění) | 420 841 111 132 | |
Česká podnikatelská pojišťovna | Global Assistance | 420 1220 |
ČSOB Pojišťovna | Mondial Assistance | 420 222 803 442 |
Generali | Europ Assistance | 420 221 586 666 |
Kooperativa | Global Assistance | 420 266 799 779 |
UNIQA | Inter Partner Assistance (autopojištění) | 420 272 101 020 |
Europ Assistance (cestovní a majetkové pojištění) | 420 296 333 696 420 800 120 020 |
Standardní asistenční služby vám v naprosté většině případů budou poskytnuty zdarma. Pokud však budete chtít využít služby nad rámec pojištění, připravte se na roční poplatek v řádu stokorun podle toho, o jaký zásah se jedná.
Nehoda v zahraničí: asistence při úrazu i ztrátě zavazadel
Pokud v zahraničí onemocníte, zraníte se či třeba přijdete o zavazadla nebo způsobíte nějakou škodu, bez pomoci asistenční služby se rozhodně neobejdete. Podmínkou ovšem je, abyste měli uzavřeno cestovní pojištění. V opačném případě vám sice v zemích Evropské unie díky modré kartičce zdravotní pojišťovny (takzvaný Evropský průkaz zdravotního pojištění) poskytnou nezbytné ošetření, na asistenční služby ale zapomeňte.
Rada: Kontakt na asistenční službu mějte stále po ruce, nejlépe uložený v mobilu. |
Jestliže vás potká jakákoliv nepříjemnost, kterou budete potřebovat řešit s pojišťovnou, na nic nečekejte a volejte číslo asistenční služby, které jste dostali při uzavření pojistné smlouvy.
Asistenční služba vám podle místa, kde se v zahraničí nacházíte, vyhledá nejbližší zdravotnické zařízení, v případě potřeby vám zajistí i tlumočníka. Bude informovat vaše příbuzné a také zajistí jejich dopravu za vámi, pokud to bude potřeba. Pochopitelně se postará i o váš převoz domů. V případě, že způsobíte v zahraničí nějakou škodu, asistenční služba vám zprostředkuje právní pomoc. Obraťte se na ni i tehdy, ztratíte-li peníze či doklady.
Havárie v domácnosti: asistence zajistí řemeslníky
S asistenčními službami můžete počítat i u pojištění domácnosti. Pokud si například zabouchnete dveře či vám praskne voda nebo třeba vyhodíte pojistky. Stačí zavolat na linku asistenční služby, která je klientům k dispozici 24 hodin denně.
„Asistence je určena pro stav nouze, tedy v případě náhlé havárie nebo poruchy v domácnosti. Pokud nějaká nouzová situace v domácnosti nastane a klient se na nás obrátí, zajistíme služby řemeslníků - jako je elektrikář, plynař, instalatér, topenář, sklenář, zámečník. Ti ke klientovi přijedou a krizovou situaci vyřeší. V ceně asistenčního zásahu je i drobný materiál na opravy,” upřesnil pro Právo Milan Káňa z Kooperativy.
V případě, že váš byt bude kvůli havárii neobyvatelný, asistenční služba se postará i o náhradní ubytování.
Havárie auta: asistence zajistí opravu i odtah
Mnozí lidé mají asistenční služby spojeny s pomocí u nepojízdných vozidel. V těchto případech jsou součástí povinného ručení či havarijního pojištění. „Asistence je poskytována nejen při nehodě, ale i při pouhé poruše vozidla, zahrnuje příjezd asistenční služby, opravu na místě, vyproštění a odtah vozidla,” uvedla pro Právo Renata Čapková z České podnikatelské pojišťovny.
Mezi nejtypičtější asistenční služby poskytované k autopojištění patří:
- Příjezd asistenční služby a oprava na místě
- Odtah vozidla do nejbližšího servisu
- Úschova nepojízdného vozidla
- Poskytnutí náhradního vozidla
- Zajištění ubytování
- Zajištění náhradní dopravy
- Pomoc při ztrátě klíčů od vozidla
- Pomoc při defektu pneumatiky
- Telefonické tlumočení (pokud se nehoda stane v zahraničí)
Zdravotní asistence u životního pojištění
U některých pojišťoven se setkáte i s asistenční službou poskytovanou klientům s uzavřeným životním či úrazovým pojištěním. Například můžete po telefonu konzultovat svůj zdravotní stav, požádat o vysvětlení různých lékařských pojmů či postupů. Asistence spočívá i v doprovodu/dopravě k lékaři či na úřady, ale i v nákupu a obstarání léků.
U Allianz či Generali můžete asistenční služby využít i v případě, že se kvůli špatnému zdravotnímu stavu nemůžete postarat o dítě či domácího mazlíčka. Budete mít například zajištěno hlídání dítěte či péči o domácího mazlíčka v útulku pro zvířata.