Článek
Pouhá necelá čtyři procenta lidí ke správě svých financí nepoužívá mobilní ani internetové bankovnictví, ukázal také průzkum. Zároveň potvrdil, že poslední rok byl z hlediska dominance digitalizace osobních financí Čechů přelomovým. Téměř polovina lidí aktivně spravuje své finance jen přes aplikaci ve svém chytrém mobilu, více než třetina stále preferuje internetové bankovnictví a zhruba každý osmý obě možnosti kombinuje.
Průzkum: Češi mají úspory nejčastěji na běžném účtu
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gS_a/dQEJDJ.jpeg?fl=cro,0,1,1000,562%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
„To, že 61 procent Čechů aktivně využívá výhod bankovních aplikací potvrzuje, že jsou čeští klienti nakloněni používání digitálních služeb,“ zmínil Petr Plocek, tiskový mluvčí UniCredit Bank.
Jak dále dodal, z výsledků průzkumu jasně vyplynulo, že jsou pro klienty nejdůležitější základní funkce mobilního bankovnictví, které vyhledávají prakticky každý den.
Mobilní bankovnictví je oblíbené především u mladších klientů ve věku 18 až 26 let (83 procent). Internetové bankovnictví naopak upřednostňují lidé ve věku 54 až 65 let (52 procent).
Mobilem nejčastěji platí majitelé iPhonů
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gW_a/ftkDTI.jpeg?fl=cro,0,0,1280,720%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Velkým trendem placení pomocí QR kódů
Mobilní aplikace používají klienti především k běžné správě svých financí, nejčastěji tak sledují zůstatky svých účtů, zadávají platby či je potvrzují na internetu, také sledují historii plateb a přehledy příjmů a výdajů.
Popularita online převodů peněz a online zadávaní plateb jde ruku v ruce s vyšší automatizací těchto procesů. Například trvalé příkazy využívá zhruba osmina respondentů. Velkým trendem se v posledních letech stalo i placení pomocí QR kódů, používá je pětina Čechů.
Češi platí hlavně bezkontaktně. Hotovosti se přesto vzdát nechtějí
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gU_b/5O7W.jpeg?fl=cro,0,60,1000,562%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Výsledky průzkumu ukázaly, že v používání mobilního i internetového bankovnictví není v Česku žádný rozdíl mezi muži a ženami. V minulosti přitom v této oblasti byli aktivnější spíše muži.
Na druhou stranu ve stejném průzkumu na slovenském trhu se ukázalo, že si Češi a Slováci v obecných trendech jsou sice podobní, odlišují se však detaily. Co se například týká mobilních aplikací a jejich funkcí, využívají je Slováci častěji než Češi (64 procent vs. 61 procent). A také slovenští muži dominují nad ženami právě ve využívání digitálních služeb.