Hlavní obsah

Své finance chtějí Češi spravovat on-line a hlavně zdarma

Novinky, bab

Poplatky Čechy štvou a jsou tím hlavním, proč se někteří rozhodnou od své banky odejít ke konkurenci. Nechtějí však šetřit jen peníze, ale i čas. Upřednostňují tak možnost spravovat své finance on-line.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační snímek

Článek

Češi jsou v oblasti financí spíše usedlí. Svědčí o tom jak obliba konzervativních spořicích produktů, tak například i neochota něco měnit, konkrétně přejít se svým účtem od jedné banky ke druhé. Mnozí tak potřebují výrazný impuls, a tím jsou poplatky.

Dvě pětiny klientů považují výši poplatků za hlavní důvod pro změnu banky, pro tři z deseti je důležitým faktorem změny i cena za vedení účtu v nové bance. Čtvrtina lidí by se k přechodu od jedné banky ke druhé rozhoupala i kvůli úrovni zákaznického servisu a zhruba stejný počet by ještě motivovala úroveň on-line produktů v nové bance.

Jen zhruba pětina klientů, jak vyplynulo z výzkumu, žádné poplatky své bance neplatí, zbytek ale ano. Více než dvě pětiny mají přehled o tom, za jaké služby a kolik si banka účtuje, každý pátý by ale přivítal jednodušší ceník. Na druhou stranu 11 procentům je to jedno, ceník banky nijak nesledují.

Dva ze tří plně on-line

Dvě třetiny českých klientů chtějí šetřit čas i peníze, a proto své finance, svůj účet, spravují výhradně přes internetbanking či prostřednictvím aplikace v mobilu. Návštěvu pobočky preferuje už jen necelá třetina respondentů.

„Vývoj internetbankingu i smartbankingu dlouhodobě směřuje k tomu, aby klient mohl vyřešit bez návštěvy pobočky téměř vše. Lze očekávat, že současná situace vývoj elektronických produktů na straně bank dále uspíší a také že jejich úroveň bude pro klienty stále důležitější,” uvedl Jan Bláha z Fio banky.

Co dále vyplynulo z výzkumu?

  • 70 procent dotázaných využívá služeb pouze jedné banky
  • 20 procent využívá dvě banky současně
  • 6 procent respondentů je klientem tří a více bank
  • 99 procent dotázaných má zřízený běžný účet
  • 46 procent lidí používá kreditní kartu
  • 30 procent respondentů má spořicí účet
  • 19 procent má u svého běžného účtu nastavený kontokorent (povolené přečerpání běžného účtu)
  • 9 procent splácí spotřebitelský úvěr
  • 10 procent splácí hypotéku

Zdroj: Fio banka

Anketa

Platíte své bance za správu vašeho účtu nějaké poplatky?
Ano
22,6 %
Ne
75,5 %
Nevím
1,9 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 531 čtenářů.
Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám