Článek
Jeden z pražských podnikatelů Právu pod slibem zachování anonymity poskytl přepis rozhovoru se zákaznickým centrem mobilního operátora, který si nahrál.
Kdyby si majitel firmy jen tak mimochodem nevzpomněl na nové podmínky EU u zahraničního volání, prodělal by několik tisíc korun.
Operátor: Vy máte telefon ve Francii a víte, že v roamingu už máte za den 6 500 korun?
Podnikatel: To nevím, a jde to típnout?
Operátor: Ano, na vaší výslovnou žádost můžeme provoz GPRS zablokovat.
Podnikatel: Tak to si přeji, zablokujte to.
Operátor: Zablokováno. Takže teď zaplatíte těch 6 500 korun, ano?
Podnikatel: To asi budu muset, dá se s tím něco dělat?
Operátor: To bohužel nedá.
Podnikatel: Počkejte, já si vzpomínám, že mi přišel nějaký mail, že na telefonech je nějaké omezení GPRS roamingu na 15 stovek nebo tak něco.
Operátor: Ano, to se jmenuje Eurolimit. Vy jste ho ale neměl nastavený.
Podnikatel: Není to náhodou tak, že ta europoslankyně to prosadila paušálně, a pokud je někdo hazardér, tak si to může zrušit? Já jsem nic nerušil, tím si jsem absolutně jist.
Operátor: Moment, podívám se. Aha, tak skutečně, Limit tu máte. No tak zaplatíte jen 1500 korun.
Podnikatel: Tak dík a spánembohem.
Vložil se do toho obchodní partner s pákou
„Do měsíce mi však přišlo vyúčtování na 6 500 korun. Podali jsme reklamaci, byla zamítnuta. Požádali jsme našeho obchodního partnera, aby se do toho vložil. Vymohl zrušení částky, a to prý s ohledem na perspektivnost naší společnosti pro operátora,“ dodal podnikatel.
Jednotlivec by ale pravděpodobně šanci neměl.
Čekáme na vyjádření operátorů k předraženým službám
Významné mobilní operátory jsme zároveň požádali o vyjádření k tomu, proč Čechům účtují výrazně více než uživatelům na Západě, čím to vysvětlují, kolik reklamací ročně přijmou, a kolik z nich uznají; zda u vyřizování stížností dělají interně rozdíly mezi řadovým uživatelem a firemním zákazníkem.
Jejich reakce budeme sledovat a přineseme je v nejbližší době.