Článek
Na preference mladých lidí ve věku 18 až 30 let při nakupování se zaměřil průzkum agentury STEM/MARK pro společnost Kruk. Ukázal, že nejdůležitější je pro ně kvalita pořizovaného zboží, podle ní se rozhoduje 96 procent oslovených. Téměř shodný počet mladých (90 procent) k nákupu motivuje i cena a čtyři pětiny také sledují technickou dokonalost pořizovaného produktu.
Na druhou stranu málokterého mladého zákazníka zajímá, zda výrobek pochází z České republiky. Nestarají se o to dvě třetiny oslovených.
Preference mužů i žen se výrazně liší
U preferencí při rozhodování o koupi daného výrobku ukázal průzkum zajímavé rozdíly mezi pohlavími. Názory mužů a žen se výrazně liší především v případě značky a inovace produktů, ale i v tom, zda se jedná o ekologický výrobek.
Například tři pětiny mužů požadují, aby byl pořizovaný produkt nový a moderní, tento aspekt je ale rozhodující jen pro dvě pětiny žen.
Značkové produkty preferuje každý druhý mladý muž, ale jen dvě z pěti oslovených žen.
Jak se naučit lovit ve výprodejích
Na to, jaký má daný produkt dopad na životní prostředí, hledí mnohem více mladé ženy. Pro 56 procent z nich je důležité, aby byl produkt ekologický, v případě mužů je to jen 38 procent.
Ženy také více sledují, aby nakupované produkty neměly negativní dopad na zdraví svých uživatelů (rozhodující je to pro 76 procent žen, ale jen pro 64 procent mužů).
Rozdíl mezi pohlavími byl zaznamenán i v případě obliby nakupování ve slevách, které jsou důležité, až rozhodující pro 56 procent mužů a 65 procent žen.