Článek
Nejrychlejší způsob nahlášení je podle mluvčí Bohemia Energy Hany Novotné zaslání e-mailu na adresu reklamace@bohemiaenergy.cz s uvedením čísla faktury a stručným vyjádřením, s čím zákazník na faktuře nesouhlasí.
„V případě, že zákazník reklamuje stav měřidel, je dobré zaslat i fotku elektroměru nebo plynoměru s aktuálními stavy,“ sdělila Právu Novotná.
Někteří lidé mají u Bohemia Energy nesrovnalosti ve vyúčtování. Lze je reklamovat
Reklamaci lze podat i přes online účet, případně dopisem na korespondenční adresu společnosti, která je uvedená i na faktuře.
Peníze zpět do měsíce
Na vyřízení reklamace má dodavatel 15 dní a do dalších 15 dnů musí vypořádat finanční závazky vyplývající z reklamace. Peníze by tak měl mít spotřebitel zpět na účtu do 30 dnů.
Pokud ale spotřebitel nesouhlasí s množstvím odebrané energie, je nutná spolupráce dodavatele s distributorem, který vlastní měřicí zařízení a provádí odečty.
Písařík: Byl to podraz bank. Klientům Bohemia Energy se omlouvám
Patnáctidenní lhůta pro vyřízení takové reklamace se v tomto případě prodlužuje na třicet dní.
Je třeba mít na paměti, že reklamace nemá odkladný účinek a částku na vyúčtování je třeba zaplatit. Teprve po kladném vyřízení reklamace vzniká nárok na vrácení prostředků, které dodavatel požadoval neoprávněně.
Pokud se doba reklamace prodlouží, máte nárok na náhradu, a to 600 Kč denně u elektřiny až do maximální výše 24 000 Kč a 750 Kč denně u plynu až do maximální výše 7500 Kč.
Podmínkou ale je, že spotřebitel písemně požádá o finanční náhradu do 60 kalendářních dnů od chvíle, kdy k porušení došlo.
Dodavatelé se ohradili proti Písaříkově kritice, že zneužili situace
Časté nejasnosti ve vyúčtování |
---|
Jak se zjišťuje spotřeba? Podle zákona může být spotřeba stanovena odečtem, samoodečtem nebo odhadem. |
Je správně uvedeno zúčtovací období? Zkontrolujte, zda na sebe spotřeba v odběrném místě a vyúčtování navazují v čase, případně kdy proběhl poslední řádný odečet z měřicího zařízení. |
Je správně uvedena jednotková cena (Kč/MWh)? Odpovídá výše neregulované složky ceny stanovené dodavatelem smluvním podmínkám? Cena se mohla v průběhu zúčtovacího období měnit, růst cen je však dodavatel povinen předem oznámit. |
Započítal dodavatel všechny uhrazené zálohy? Zkontrolujte, zda správně spočítal celkovou výši záloh, zda započítal minulý přeplatek, pokud ho nevrátil na účet. |