Článek
Vymyslet, čím obdarovat své blízké k Vánocům, je pro mnohé z nás rok od roku těžší. Nakonec to nejeden Čech řeší obálkou s hotovostí. Ovšem, jak ukázal aktuální průzkum UniCredit Bank, nadělit jednorázovou či pravidelnou investici do investičního či podílového fondu, není vůbec špatný nápad. Potvrdila to pětina Čechů, především pak zástupci mladé generace do 35 let.
Dejte dětem pod stromeček dluhopis, vyzývá Čechy Schillerová
„Investice jsou výhodným nástrojem k udržení kupní síly finančního majetku i jedním ze způsobů, jak držet krok s rostoucí inflací, která má vliv na hodnotu peněz,“ doplnil Petr Plocek, tiskový mluvčí UniCredit Bank.
Každý čtvrtý Čech dává přednost tradiční hotovosti. Více než dvě pětiny lidí by pod stromeček nedali ani hotovost, ani žádnou investici.
V Česku investují tři z deseti
Zatímco v USA v roce 2019 okolo 55 procent dospělé populace investovalo do akcií a dalších investičních produktů, v České republice pravidelně investuje 29 procent lidí a další téměř čtvrtina o tom uvažuje.
Nejvíce investují lidé ve věku 36-44 let (34 procent). Přitažlivým je finanční trh i pro mladé do 26 let, s investováním totiž chce začít 29 procent z nich, přičemž více než čtvrtina už své peníze do komodit, akcií či dluhopisů vložila.
Bohatí Češi vidí v současném stavu investiční příležitost
Naopak každého druhého respondenta ve věku 54-65 let nechává jakákoliv forma investování chladným a nezajímá se o ně.
Průzkum také ukázal, že investování jsou přístupní spíše muži (35 procent), než ženy (23 procent).
„V případě, že obdarovaného investice zajímají, ví, jak to na trhu chodí a ocení možnost spravování svého daru, nezdráhali bychom se ani s výběrem pravidelné investice. Mezi její pozitiva patří například flexibilita. Klient se může kdykoliv rozhodnout, zda chce zvýšit či snížit měsíční investice tak, aby odpovídaly aktuální situaci. Další významnou výhodou je cenová dostupnost, kdy má klient možnost začít i s výrazně nižší částkou, než by byla výhodná u jednorázové investice,“ doplnil Plocek.