Článek
V případě, že s podnikáním teprve začínáte a dokážete si odpovědět na tři otázky: co budete prodávat, komu nabízet a proč právě vy a vaše značka, je to pozitivní signál, že se do podnikání můžete pustit. Rozhodně se vyplatí mít dlouhodobou strategii a podpořit povědomí o značce všemi vhodnými nástroji.
Do obchodů Češi nemohou, nakupují online
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gV_N/PUiDIS.jpeg?fl=cro,0,57,999,562%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Právní stránku svého podnikání jste vyřešili, na řadě je tvorba internetových stránek. Pokud si na to sami netroufáte, můžete využít služeb specializovaných firem, které nabízí spuštění webu v základním balíčku i zdarma.
Dalším důležitým krokem je tzv. responzivní design stránek. Ten zákazníkům poskytne skvělé podmínky pro nakupování ve vašem e-shopu i přes mobilní telefon nebo tablet, kam se uchyluje více než polovina uživatelů internetu.
Buďte vidět
Kýžené ovoce přinese reklama na sociálních sítích například v podobě PPC kampaní (pay-per-click, platba za kliknutí).
Vyplatí se vám investovat i do reklamního systému Sklik. Váš e-shop pak bude vidět například ve vyhledávání Seznam.cz, v obsahové síti a na dalších nejnavštěvovanějších webech českého internetu.
Zaregistrovat se můžete i do katalogu Firmy.cz, který je v základní verzi zdarma a nabídne veškeré informace o vašem internetovém obchodě na jednom místě.
Rekordní Black Friday: Útraty v e-shopech překročí miliardu
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gU_P/MCWEI2.jpeg?fl=cro,0,29,1000,562%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Zviditelnit se na internetu můžete i tím, že si svůj e-shop zaregistrujete na nákupních rádcích a srovnávačích.
Například Zboží.cz porovná ceny všech podobných produktů nabízených od různých prodejců nebo napoví, kde si váš produkt mohou lidé vyzvednout. Poskytne nakupujícím třeba i návody a recenze na váš sortiment.
Záleží i na výběru dopravce
Zboží zakoupené ve vašem e-shopu je také třeba dopravit k zákazníkovi. Možností výběru je mnoho. Ovšem zvlášť nyní v kapacitně přetíženém předvánočním období se vyplatí sjednat si takového partnera, na kterého bude spolehnutí a který garantuje včasné dodání zboží. Příkladem může být třeba Zásilkovna, která navíc nabízí celou škálu možnosti doručení.
Na dárky z internetu se čeká i tři týdny
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gX_P/Vta6m.jpeg?fl=cro,0,46,1000,562%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)