Článek
Z loňského desátého ročníku je automaticky nominováno devět nejúspěšnějších poplatků (mimo vítěze) a lidé mohou do 13. prosince 2015 nominovat další poplatky, a to do celkového počtu 15 bankovních poplatků, o kterých se bude hlasovat od 14. prosince. Nominace probíhají na serveru bankovnipoplatky.com.
Vzhledem k objektivitě hlasování bude omezen počet PC v rámci jedné IP adresy na 20. Nejabsurdnější bankovní poplatek za roky 2005 až 2014 nebudou nominovány, aby „dostaly šanci“ také další nepochopitelné a absurdní poplatky.
Vítězové předchozích ročníků |
---|
2005 – poplatek za příchozí platbu |
2006 – poplatek za výběr z bankomatu vlastní banky |
2007 – poplatek za vedení běžného účtu |
2008 – poplatek za nadměrný vklad |
2009 – poplatek za vklad na přepážce na vlastní účet |
2010 – poplatek za výběr na přepážce z vlastního účtu |
2011 – poplatek za předčasně splacený úvěr |
2012 – poplatek za zjištění zůstatku přes bankomat |
2013 – poplatek za vedení účtu k hypotečnímu, spotř. úvěru nebo úvěru u stav. spoř. |
2014 – poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou |
„Letošní 11. ročník bude zajímavý v tom, že klienti bank svým hlasováním rozhodli již o deseti nejabsurdnějších bankovních poplatcích v České republice a nyní bude výběr náročnější,“ řekl majitel serveru bankovnipoplatky.com a zakladatel ankety Patrik Nacher.
Nominované bankovní poplatky (2. až 10. nejabsurdnější poplatek z X. ročníku ankety): |
---|
Poplatek za autorizační SMS |
Výše poplatku za vklad na účet na přepážce třetí osobou |
Poplatek za zadání příkazu či změny trvalého příkazu přes internetbanking |
Poplatek za dotaz úřední osoby |
Poplatek za účetní položku |
Poplatek za vedení kontokorentu i v době nečerpání služby |
Poplatek za vedení účtu zemřelého klienta (po dobu dědického řízení) |
Poplatek za změnu osobních údajů (např. trvalé bydliště, příjmení apod.) u běžného účtu |
Poplatek za uzavření smlouvy (hypotéka, stavební spoření) |
Součástí letošního hlasování bude také diskuse o míře finanční gramotnosti a sebevědomí, a to v rámci nově vydané knihy – Konec finančních negramotů v Čechách. „Nerad bych, aby aktivita klientů ve vztahu k bankám skončila jen na hlasování v této anketě,“ dodal Nacher.
Harmonogram ankety: | |
---|---|
1. 12.–13. 12. 2015 | Nominace bankovních poplatků ze strany klientů (automaticky bude nominováno 9 nejabsurdnějších poplatků z loňska) |
14. 12. 2015–31. 1. 2016 | 1. kolo hlasování |
1. 2.–28. 2. 2016 | Finálové kolo hlasování (5 poplatků) |
1. 3. 2016 | Vyhlášení nejabsurdnějšího bankovního poplatku pro rok 2014 |